Илон Мъск постави амбициозна цел пред една от компаниите си. Бизнесменът обяви в официален имейл към служителите си, че заводът на компанията във Фримонт, Калифорния, ще работи 24 часа в денонощието, за да достигне желаната бройка произведени Model 3. Какъв е обемът продукция, който Мъск иска да постигне? 6000 броя Tesla Model 3 на седмица, и то до края на юни.
Предишната цел пред компанията беше 5000 броя на седмица. Причината продукцията да бъде увеличена е, че при 5000 произведени броя Tesla реално няма право на грешка. За да постигне новата си цел, Мъск първо ще спре работата в заводите във Калифорния и Невада за няколко дни. Времето ще бъде използвано, за да бъдат направени подобрения в техниката. Те ще позволят по-голям обем продукция. Така ще бъдат достигнати 4000 броя седмично през май.
Освен това Tesla ще наема по 400 нови служители всяка седмица за всеки от гореспоменатите два завода. Това ще позволи заводите реално да не спират работа нито за секунда. Мъск дори призова всеки от служителите си, който познава хора, способни да достигнат стандартите на Tesla, да ги препоръча за позиция в компанията.
Анализатори казват, че високото темпо е враг на качеството, така че Tesla трябва да подсигури високо качество, преди да увеличава продукцията толкова драстично. Мъск от своя страна няма колебания по въпроса. Изявлението си допълва с думите, че Tesla няма да спре, докато Model 3 не постигне поне 10 пъти по-добро качество от всяка друга кола на света. Ако някои от партньорите на компанията не достигат стандартите ѝ, те просто не могат да работят заедно.
Друга новост, която Мъск сподели, е, че е поискал от финансовите екипи да преразгледат всеки разход и всеки, който няма достатъчно основателна причина, да бъде отстранен. Едно от интересните неща, за които бизнесменът призовава служителите си, е да скъсят непродуктивните срещи и комуникации, както и да вземат повече решения сами, особено ако утвърдените правила на компанията не изглеждат правилна стъпка.
Новите ултиматуми пред компанията на Мъск идват в несигурни времена за Tesla, но изглеждат и като необходимост. Компанията наскоро не успя да спази поредното си обещание да произвежда по 2500 бройки Model 3 на седмица до края на март. Целта беше просрочена от миналата година. Освен това компанията е гледана под лупа след инцидента, в който шофьор на Model X загина в катастрофа. Практиките и процедурите за безопасна работа в завода на компанията във Фримонт биват разглеждани за трети път в последната година от отговорните органи. Изглежда, че идват времената, в които Tesla ще покаже дали може да се справи с всички трудности под напрежение. И ако това се случи, може би няма да има много компании, които да я победят в което и да е начинание.