В далечна Швеция стартира проект за електрифициране на пътната мрежа. Вече дори съществува работеща електрическа релса с дължина от 2 км, чрез която можете да зареждате електромобила си в движение. За съжаление не става въпрос за всеки стандартен електрически автомобил. Колите трябва да са снабдени с подвижен контакт, чрез който да се закачат за релсата.

Системата работи само когато колата се движи. Тя може да изчисли енергията, която батериите на автомобила са поели и в същото време са изразходвали. Контактът ще се изключи автоматично, ако автомобилът кривне от пътя, или с други думи не е точно върху релсата.

Разбира се, планът не включва електрифициране на цялата пътна мрежа на Швеция, която се простира на 500 000 км. Целта на държавата е да инсталира такива релси на около 20 000 км, които ще са предимно по магистрали.

Директорът на фирмата - изпълнител на този проект, наречен eRoadArlanda, Ханс Сел, казва, че ако успеят да инсталират 20 000 км от тези релси, това ще е напълно достатъчно. В Швеция няма участъци между две магистрали, по-дълги от 45 км. Вече всеки електромобил може да измине толкова, така че винаги ще имат достатъчно заряд в батериите си. Някои смятат, че дори електрифицирането на 5000 км ще е достатъчно.

Изграждането на подобна инфраструктура струва 1 млн. евро на километър. Това е 50 пъти по-евтино от изграждането на 1 км пътен участък за трамвай в града. Дали тази мрежа няма да причини автопроизводителите да инсталират батерии с по-малък капацитет в бъдещите си модели?