Пазарът на електромобили е изпълнен с интересни явления - при него не важат наложилите се с годините правила за предлагане на автомобили, защото играчите са много и продължават да се увеличават. Може би за големите производители е било изключително лесно и удобно да познават конкуренцията си - особено по отношение на история, иновации и възможности, - но днес изненадите дебнат от всеки ъгъл. Наскоро, по време на Monterey Car Week, Kia представи своята нова модификация EV6 GT, която ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3.4 секунди и се очаква да бъде пусната в продажба до края на годината. Запалените фенове знаят, че това би задминало всяко мощно луксозно превозно средство, като в конкретния случай дори не става въпрос за спортен модел. Но това не е изолиран случай и имена от ранга на Lamborghini се чувстват задължени да отговорят подобаващо. Техническият директор на компанията Рувен Мор сподели пред TechCrunch, че в днешно време спринтът с висока скорост по магистрала вече не е основна цел - защото вече е достъпен за мнозина. Ето защо трябва да се появи нещо наистина различно. Мор подкрепя идеята и смята, че успехът се крие имено в неочаквани продуктови ходове.
„Мога да ви кажа, че има няколко марки в автомобилния сектор, където можете да направите, да го наречем „лудо нещо“, споделя той и добавя, че Lamborghini е постигнала успех с нетрадиционните си действия. Тези моменти може да са рисковани, но също така дават на Lamborghini известна степен на свобода, на която другите автомобилни производители не се радват. „Можете да имате кола, която е изключително бърза, но скучна. Това не е нашето намерение. Нашата мисия е шофьорът да изскочи от колата с усмивка“, казва Мор. Идеален пример за това е новият Urus Performante - в крайна сметка никой не се е оплаквал, че оригиналният Urus е твърде бавен, но пък е много приятно, че новата версия е толкова бърза. Според Мор Lamborghini трябва да предложи едно измерение повече на клиентите и по негови думи „да изведем реактивността на автомобила на следващото ниво“. Системата LDVI на Lamborghini (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), която регулира въртящия момент и кормилното управление въз основа на сцеплението, и това, което автомобилът вярва, че водачът се опитва да постигне, е една такава функция. Благодарение на нея реакциите и настройките са още по-прецизни, което е поредният плюс за електрическите автомобили.
Снимки: Lamborghini