Семейството на Mercedes ще се разшири с още един член. Набиращите популярност компактни, но луксозни модели, както и огромният интерес към новата А-класа, са предизвикали немския концерн да направи А-класа лимузина. В края на тази година очакваме на пазара да се появи компактен премиум автомобил с още повече място за пътници и багаж. Освен това, от Mercedes-Benz се хвалят с подобряването на собствения си рекорд за най-малко челно съпротивление на автомобил в серийно производство. Новата А-класа лимузина изпреварва CLA купе по този показател.
Оказва се, че създаването на А-класа лимузина е вследствие на множество клиентски желания за компактна и спортна лимузина. Това споделя Брита Зеегер от Управителния съвет на Daimler AG. Първият компактен премиум автомобил, който Mercedes започна да предлага, CLA, е спечелил хиляди клиенти на марката. Над 50% от купувачите на модела са споделили, че за първи път имат Mercedes-Benz.
А-класа даде началото на гамата от компактни коли на Mercedes преди повече от 20 години. Днес обаче А-класа далеч не е това, което беше. Сега този модел включва много функции и технологии, характерни за S-класа. Новата А-класа следи пътната обстановка до 500 метра напред, благодарение на своите камери и интелигентни сензори. Активните асистенти помагат на водача като предвидливо регулират скоростта преди остър завой или кръгово кръстовище например. Присъства и асистент за аварийно спиране и за смяна на лентата за движение. Активният спирачен асистент с разширение функции, който е най-полезен за избягване или смекчаване на сблъсъци, е част от стандартното оборудване. А-класа лимузина ще включва и самообучаващата се MBUX мултимедийна система на Mercedes, която се адаптира към предпочитанията на всеки шофьор. За нея, както и за други интересни функционалности, ви разказахме при представянето на хечбек версията на модела по-рано тази година.
Производството на новата немска компактна лимузина ще започне с един бензинов двигател, във версията А200, както и с един дизелов, който ще намерим в А180d. И двете версии ще разчитат на 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Хората, които зареждат от “зеления пистолет“ ще имат 163 к.с. в арсенала си, а почитателите на нафтата ще разполагат със 116 к.с. Смесеният разход на бензин ще е 5.4 л/100 км, а при комбиниран режим дизеловият мотор ще изразходва 4.3 л/100км.
Разбира се, едно от нещата, които отличават най-много новата А-класа, е дизайнът. Предницата започва с вече познатите снижени фарове и решетка, с които от Mercedes символизират устременост напред. Заимстваните от автомобилите от най-висок клас MULTIBEAM LED фарове присъстват и тук. Освен удобството, което дават на водача, осветявайки пътя перфектно, те изглеждат страхотно. Спортната визия е подчертана от издължен преден капак и компактна задна част. Въпреки че е къс, багажникът има завидния за компактна кола обем от 420 литра.
Плавни и естествени линии преминават през цялото купе. Тези линии започват и завършват в красиви Mercedes джанти, за които ще имате избор от 16 до 19 цола. Задните светлини са по-големи, което придава широчина на цялата задница. Фактът, че светлоотразителите вече са част от задната броня, която завършва с черен дифузер в долната си част (допълнително оборудване) придава финалните щрихи на агресивния вид на новата А-класа.
Интериорният дизайн няма да се различава от този на хечбек версията. Отново ще имаме възможност да се чувстваме в истински премиум автомобил, особено ако изберем да го оборудваме с два 10.25-инчови дисплея. И въпреки че колата е дълга 4.5 метра и е висока 1.4 метра, в купето е доста просторно. От Mercedes споделят, че няма друг автомобил в този сегмент с толкова голяма височина над задната седалка, като до тавана има 944 мм.
Производството на този модел ще започне още тази година в Мексико, а от догодина компактната лимузина ще се качи на конвейера и в Германия. Ако искате да сте от първите, които ще зърнат А-класа лимузина на живо, не пропускайте автоизложението в Париж през октомври. На българска територия я очакваме през ноември. Все още нямаме детайли за цената, на която ще се предлага, но не очаквам да е много различна от тази на хечбек версията. Тя от своя страна е на доста добра позиция за премиум автомобил. Още нови клиенти за Mercedes?