По време на разговора за приходите в сряда главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск разкри, че компанията води преговори за лицензиране на своята система за пълно самоуправление (FSD) на друг автомобилен производител. Въпреки че Мъск се въздържа да разкрие името на потенциалния партньор, той подчерта, че лицензирането на FSD винаги е било част от дългосрочната стратегия на Tesla.

Технологията FSD на Tesla е известна със своите усъвършенствани възможности, които превъзхождат повечето други системи за подпомагане на водача. Тя дава възможност на автомобилите Tesla да се движат автономно по местните пътища, включително да се справят със светофари, кръстовища и уязвими участници в движението.

Въпреки технологичните си постижения FSD на Tesla е обект на критики заради предполагаемата си агресивност и склонността си да надхвърля границите на пътната безопасност за потребителите. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) активно разследва инцидентите с автопилота на Tesla.

Последната катастрофа в Калифорния, довела до трагична загуба на човешки живот, породи опасения относно безопасността и възможностите за автономно управление на електромобилите Tesla. NHTSA заяви, че разследва дали по време на катастрофата са били използвани усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS).

Лицензирането на FSD на друг автомобилен производител е сериозна стъпка за технологията за автономно шофиране на Tesla. Въпреки това е важно да се отбележи, че FSD на Tesla продължава да се разработва и готовността ѝ за обща употреба все още не е определена.

Междувременно Tesla даде възможност на електромобили на други марки да използват нейните станции Supercharger. Тя обяви, че от пролетта на 2024 г. водачите на електромобили Ford ще имат достъп до 12 000 северноамерикански зарядни станции Supercharger. В рамките на това партньорство Ford и General Motors ще възприемат стандарта за порта за зареждане с отворен код на Tesla за своите автомобили от 2025 г.

Тези усилия на Tesla и други автомобилни производители за сътрудничество в областта на инфраструктурата за зареждане ще успокоят опасенията за непостоянна наличност на зарядни устройства за собствениците на електромобили, които не са от Tesla.

Снимка: Unsplash

Виж още: Tesla в крайна сметка стартира производството на Cybertruck