Sao Paulo Yellow, Toronto Red или Isle of Man Green – всеки цвят им стои добре. Редовият шестцилиндров двигател също.
Вече седма поредна година имаме възможността да се насладим на BMW M Drive Tour в България. Събитието е както за медии, така и за настоящи и потенциални клиенти на марката. Възможностите на М гамата бяха демонстрирани пред повече от 150 участници от цялата страна както на писта, така и по живописен междуградски маршрут. Фокус в тазгодишното издание е премиерата на новото BMW M3 Competition и BMW M4 Competition, които тествахме и ние.
С много адреналин и усмивки, които дълго след преживяното стояха на лицата ни, под ръководството на сертифицирани BMW инструктори усетихме поведението на моделите на писта. Подобрихме с едно ниво уменията си в спортното управление на автомобилите в продължение на няколко обиколки на писта Дракон, шофирахме и из околностите на с. Калояново.
Именно за шофиране по състезателна писта е разработена и представената за пръв път опция M Drive Professional. Тя включва новаторската функция M Traction Control, позволяваща ни да настроим контрола на сцеплението DSC на десет степени в зависимост от личните ни предпочитания. Впечатли ни и M Drift Analyser, който записва и оценява данните от автомобила при динамично движение в завои. А M Laptimer следи времето ни за всяка обиколка. С М бутоните на волана можете да активирате два различни варианта на предварително конфигурирани от вас настройки.
ВИЖ ОЩЕ: Патент на BMW вещае революция при е-моторите
Изживяването от шофирането трудно може да се опише с думи, но ще опитаме да го направим в цифри или... секунди. Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди и от 0 до 200 км/ч за 13.7 секунди. Competition моделите ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, а от 0 до 200 км/ч за 12.5 секунди. Задвижването на новите High Performance автомобили съчетава типичната за М високооборотна характеристика с най-новия вариант на технологията M TwinPower Turbo.
Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе се задвижват от редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и мощност 353 кВт/480 к.с., с шестстепенна механична скоростна кутия. Двигателят с мощност 375 кВт/510 к.с. пък е комбиниран с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Динамика, прецизност и пъргавина са характерни за М моделите, а тук сме свидетели на изключително високата устойчивост на усукване на каросерията и връзката ѝ с окачването.
Признаваме, че трудно свикнахме с голямата вертикално-ориентирана бъбрековидна радиаторна решетка, но осъзнаваме предимствата ѝ особено при спортните модели. Характерният М дизайн с хоризонтални пластини, арките на калниците с М хриле засилват излъчването на автомобилите.
Откъм интериор си заслужава да отбележим новоразработените М спортни седалки, особено M Carbon, които са тип „корито“ и са еднакво удобни както на писта, така и на дълъг път. Структурата им позволява и използването на многоточкови предпазни колани.
Автомобилите са серийно оборудвани с множество системи, асистиращи при шофирането, както и с тризонова автоматична климатична инсталация, LED интериорно осветление и система от Hi-Fi високоговорители и др. Като безплатна алтернатива на серийния карбонов покрив се предлага и стоманен покрив със стъклен люк във функция плъзгане и повдигане. Новият пакет M Race Track се предлага със специална спирачна система, М алуминиеви джанти с оптимизирано тегло, Semi-Slick гуми като опция, плюс седалките тип „корито”, за които споменахме по-рано.
Снимки: BMW