
Toyota се стреми да заеме по-голям дял от най-големия пазар на електрически превозни средства в света, като се прицелва в BYD и други лидери в областта на евтините автомобили. Тази седмица японският гигант пусна на пазара най-евтиния си електрически автомобил в Китай - bZ3X, чиято цена започва от около 15 000 долара. В резултат новият електрически SUV разби сървъра на компанията с над 10 000 поръчки за един час.
bz3X е първият чисто електрически SUV на Toyota на ниво 100 000 юана в Китай и най-евтиният електрически автомобил, който се предлага на пазара досега.
Китайското съвместно предприятие на Toyota, наречено GAC-Toyota, официално представи Bozhi 3X, или накратко bZ3X, в Китай на 6 март. Малко след това компанията заяви, че поръчките за новия ѝ електрически SUV са толкова популярни, че сървърът се срина, след като разкри, че цените започват от малко над 15 000 долара (109 800 юана).
След като осигури над 10 000 поръчки само за един час, Toyota отново се похвали, че „сървърът е претоварен“. Пускането на пазара идва след периода на предварителните поръчки на сляпо, отворени през декември, като цените започват от малко под 14 000 долара (100 000 юана).
Моделът bZ3X се предлага в две версии - със или без технологията за интелигентно шофиране с пълен сценарий. Цената на модела без интелигентна технология започва от 109 800 юана (15 000 долара) с пет варианта на оборудване, докато цената на модела с интелигентно шофиране започва от 149 800 юана (20 500 долара).
Срещу 159 800 юана (22 000 долара) върховата модификация 610 Max осигурява пробег до 610 км по метода CLTC с батерия LFP с капацитет 67.92 kWh. Базовата версия 430 Air изминава до 430 км (267 мили) с батерия LFP с капацитет 50.03 kWh.
Toyota заяви, че интериорът осигурява „мобилно пространство, което е удобно като у дома“, с предни и задни седалки, които могат да се сгъват, за да осигурят почти 3 метра пространство. Отвътре електрическият SUV е оборудван с 14.6″ инфоразвлекателен екран с гласово разпознаване и 8.8″ дисплей за водача. Той включва и многофункционален волан с две пера.
Новият bZ3X на Toyota е първият автомобил с интелигентната система за шофиране Momenta 5.0. Задвижван от NVIDIA Drive AGX Orin X, той се предлага с 25 функции на ADAS, като паралелно паркиране, паркиране с дистанционно управление, високоскоростен пилот, асистент за лек трафик и наблюдение на мъртвата зона.
С дължина 4600 мм, широчина 1875 мм и височина 1645 мм най-евтиният електрически автомобил на Toyota в Китай е с размерите на Yuan Plus (Atto 3) на BYD - дължина 4455 мм, широчина 1875 мм и височина 1615 мм. С начална цена от 115 800 юана (16 000 долара) новият bZ3X на Toyota е малко по-евтин от електрическия SUV на BYD.
Снимка: Unsplash/Toyota
Виж още: Човекът калкулатор: 14-годишен подобри 6 световни математически рекорда за 1 ден