Китайското правителство предприема мерки срещу използването от страна на технологичните компании на алгоритми за препоръчване, както и срещу нелоялните цени и отстъпки, насочени към определени групи онлайн, съобщи Администрацията на киберпространството на Китай.

Кампанията има за цел да предотврати образуването на „информационни пашкули“ онлайн и вместо това да принуди технологичните компании да насърчават „здравословно съдържание“, за да защитят уязвимите потребители като децата и възрастните хора.

В известие до медиите китайският интернет орган заяви, че компаниите трябва да избягват използването на алгоритми, които насочват съдържанието към предпочитанията на потребителя, като длъжностните лица се позовават на риска от пристрастяване. Този ход идва в момент, когато използването на алгоритми за електронна търговия и други услуги рязко нарасна в Китай, съобщи South China Morning Post.

От години Пекин затяга контрола си върху китайската технологична индустрия, както чрез закупуване на дялове в частни компании, така и чрез все по-строги правила. Новото изискване е близко до насоките, определени през 2022 г., когато Пекин задължи платформите да позволят на потребителите да се откажат от персонализираните препоръки и вместо това да насърчават „положителната енергия“, което накара компаниите да отворят алгоритмите си за контрол от страна на регулатора. На свой ред потенциалът властта да има пряко влияние върху алгоритмите на приложенията на ByteDance, включително и на изключително популярната социална медийна платформа TikTok, беше посочен като основен проблем за сигурността от американските законодатели, които гласуваха да наложат забрана на приложението, освен ако не бъде продадено.

Снимка: Unsplash

Виж още: Хранителният режим на динозаврите дава безпрецедентен поглед върху това как са царували на планетата

 

Още от Tech