Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) официално промени дългогодишното правило, което вече прави възможно създаването на самоуправляващи се превозни средства без волани или педали.

Правилата за безопасност принудиха автомобилните производители да доставят във всяко пътническо превозно средство няколко функции за безопасност – включително волани и педали, – за да го направят законно на улицата. Това звучи като проста и очевидна регулация, но става все по-малко такава с появата на превозни средства без шофьор.

Кормилната колона, която се простира в купето, заема място и всъщност не е необходима, ако превозното средство може да се движи самостоятелно.

Тъй като все повече и повече транспортни услуги без шофьор се одобряват по пътищата в САЩ, включително Waymo в Аризона и Калифорния, и Cruise в Калифорния, станаха необходими някои промени в тези разпоредби.

Няколко компании, включително GM и Tesla, изясниха, че възнамеряват да произвеждат превозни средства без волани и сега ще могат да го правят в САЩ.

Правилото важи за превозни средства, създадени да се управляват самостоятелно от самото начало.

Това би трябвало да позволи на Cruise и Waymo да създават нови превозни средства с по-добър дизайн на интериора, за да бъдат без шофьор, вместо да модернизират превозни средства като Bolt EV, Jaguar I-Pace и миниван Pacifica.

През 2018 г. GM представи Bolt EV без волан с надеждата да го използва с технологията на Cruise Automation.

Tesla също представи Model 3 без волан през 2019 г., но подходът на компанията към самостоятелното шофиране може да означава, че няма да видим това по пътищата за известно време.

Cruise и Waymo разполагат с услуги за самостоятелно шофиране, одобрени за търговски операции в някои оградени от географски зони части на градовете, докато Tesla предприема по-широк подход и има за цел да предостави система за самостоятелно шофиране, която може да ви отведе почти навсякъде по света. Компанията също така твърди, че всичките ѝ превозни средства, които се доставят днес, вече имат целия хардуер, необходим за постигането на това с бъдещи актуализации на софтуера.

Междувременно тези превозни средства се управляват – или поне се наблюдават – от шофьори, които се нуждаят от волани и педали.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Роботчето на Nissan е толкова прецизно, че не позволява и капка да падне (ВИДЕО)