Миналата седмица Porsche представи Mission X - изцяло електрически концептуален автомобил, който компанията нарича "концептуална интерпретация" на хиперавтомобила. Подобно на Porsche 918 Spyder, той е компактен, но там, където Spyder е малко по-слабо изразен, Mission X се опира на дебелите си ъглови детайли, превръщайки ги в забележителен дизайнерски детайл.  
  
Porsche твърди, че ако автомобилът бъде пуснат в производство, батерията ще има 900-волтова системна архитектура и ще се зарежда около два пъти по-бързо от Taycan Turbo S. Компанията споделя, че съотношението мощност/тегло е около 1 к.с. на 2.2 кг, и твърди, че това ще бъде "най-бързият легален автомобил на пистата Нюрбургринг-Нордшлайфе" - в момента това отличие принадлежи на Mercedes-AMG One. 


  
Вратите се изнасят напред и нагоре, а при фронтален поглед автомобилът придобива доста футуристично излъчване. Не че сте очаквали нещо различно, но тази концепция е двуместна, с късо междуосие от само 107.4 инча, което е много близко до това на 918 Spyder. Заради "аеродинамични цели" гумите са леко разместени; отпред има 20-инчови джанти, а отзад - 21-инчови. 
Интериорът има доста препратки към този на реактивен самолет. Вместо волан има кормилно колело, а останалата част от интериора изглежда извадена направо от дизайна на спортните автомобили от 80-те години - всички прави линии, сурови ъгли и плоски повърхности. В арматурното табло на пътническата седалка има модулна зона за закрепване, показваща модул на хронометър с аналогов и цифров дисплей за проследяване на времето за обиколка или "жизненоважни данни на водача" наред с други неща. 
В задната част емблемата PORSCHE и червените LED ленти всъщност се подават извън автомобила, придавайки му дизайнерски 3D ефект.  
И накрая, туптящото сърце на автомобила. Porsche поставя акумулаторната батерия в средата на автомобила, точно зад седалките, наричайки я "оформление на електронното ядро", подобно на традиционния дизайн на автомобилите със средно разположен двигател. 
Предишната електрическа концепция на Porsche беше Mission E, който дебютира през 2015 г. До 2017 г. тя се трансформира, като в крайна сметка се превърна в Porsche Taycan. 

Снимки: Porsche

Виж още: Продадоха уникален, изработен ръчно от дърво Citroen 2CV за астрономическа сума