Mini ще спре да продава бензинови коли след 2030 г., като планира последния такъв модел да излезе през 2025 г. След 2027 г. пък половината от всички продажби на марката трябва да са електрически.
Официалната стратегия на Mini ще бъде обявена следващата седмица, но очевидно планът е Mini да стане първата марка под шапката на BMW, която да премине само към е-модели. Това ще бъде своеобразен експеримент и проба за по-нататъшната стратегия на баварския гигант. Mini е относително компактна марка и предлага само три модела: Cooper, Clubman и Countryman. Това ще направи по-лесно цялата марка да премине към е-коли, тъй като предлагането на модели не е голямо. Към момента Mini прави един е-модел в лицето на Mini Cooper SE.
Решението за трансформация към електрически бизнес е важно, защото родината на BMW Германия планира да спре продажбите на бензинови коли от 2030 г., а родината на марката Mini – Великобритания, възнамерява да направи същото в периода 2030/35 г. Китай, който е най-големият пазар за BMW, пък ще спре всички нехибридни коли от 2035 г. BMW беше ранен лидер на е-пазара, след като пусна оригиналната Mini Е още през 2009 г. и Mini i3 през 2013 г. В последните години тази тенденция се забави и днес целта на гиганта е да има 12 изцяло електрически модела до 2025 г.
Снимка: Mini
Виж още: Каква операционна система се използва в Космоса?