Китайският автомобилен производител Maxus пусна на пазара първия в Европа електрически пикап със задвижване на четирите колела, изпреварвайки Toyota, Ford и няколко други компании. Новият Maxus eTerron 9 е малко по-голям от Ford Ranger и има пробег до 267 мили (430 км).

Maxus, който първоначално е бил част от британския производител на микробуси LDV Group, бе изкупен от китайската SAIC Motor през 2010 г.

Китайската марка представи новия пикап eTerron 9 EV на автомобилното изложение IAA в Хановер, Германия, миналата седмица. Той следва Maxus T90EV, първия електрически пикап в Обединеното кралство, който се предлагаше само с RWD.

Задвижван от два електромотора (125 kW/170 к.с. отпред и 200 kW/272 к.с. отзад), новият eTerron 9 на Maxus има комбинирана мощност от 325 kW (442 к.с.). Освен това той може да тегли максимален полезен товар от почти 620 кг.

С батерия LFP с капацитет 102 kWh Maxus eTerron 9 има пробег до 430 км по WLTP. Освен това може да се зарежда (от 20 до 80%) за около 40 минути с до 115 kW на станции за бързо зареждане.

Включената система All-Terrain System (ATS) отключва шест режима на шофиране: Нормален, Кал, Пясък и други, за да настроите фино шофирането си.

Maxus заяви, че оптимизираната вентилационна система и дизайнът на батерията подобряват пробега с 18% при студено време в сравнение с други електрически автомобили на пазара.

Maxus ще открие поръчки за първия електрически пикап с AWD в Европа през октомври. Доставките ще започнат през януари 2025 г.

Въпреки че цените все още не са обявени, се очаква новият модел да се намира над T90EV, чиято цена започва от 49 950 паунда (66 300 долара) във Великобритания преди ДДС. Maxus заяви, че повече подробности ще бъдат разкрити скоро.

Снимка: Maxus

Виж още: 11 обекта на края на Слънчевата система загатват, че тя е много по-голяма, отколкото смятаме