Toyota представи новия GR Yaris на Автомобилния салон в Токио, който е израз на пренасянето на технологии и дизайн от моторните спортове директно в света на серийните автомобили.
Новият GR Yaris е първият оригинален спортен автомобил с двойно предаване на Toyota и първият хомологационен модел за надпреварата в Световния рали шампионат от края на производството на Celica GT-FOUR през 1999 г. В него са вложени уменията в дизайна и инженеринга на TOYOTA GAZOO Racing и Tommi Mäkinen Racing - партньора на Toyota във WRC.
Всеки аспект на автомобила е насочен към динамиката: напълно нова платформа и двигател, ново окачване, лека конструкция и аеродинамична ефективност на каросерията и нова система за постоянно двойно предаване GR-FOUR. С висока мощност и ниско тегло моделът има всички заложби за успех в надпреварите и за осигуряване на вълнуваща динамика като суперспортен хечбек на пътя.
По-ниската линия на покрива подобрява способността на автомобила да намалява въздушното съпротивление, а монтирането на новия 1.6 турбо двигател допълнително назад към центъра на автомобила спомага за постигане на по-добър баланс на теглото на ходовата част в името на подобряването на управлението, стабилността и реакцията на автомобила.
Новият GR Yaris има уникален дизайн с каросерия с три врати и снижена с 91 мм линия на покрива, създаваща му силует на купе. Принос за последния имат и вратите без рамки. В предната част дизайнът на радиаторната решетка и спойлерът са израз на автентичния GR статус на автомобила, а задната широка следа е съчетана със скулптурирани форми на калниците с 18-инчови алуминиеви колела.
Клиентите могат да добавят в своя GR Yaris опционално пакета Circuit. Той включва Torsen диференциали на предния и задния мост, адаптирано за по-динамично управление на писта окачване и 18-инчови ковани алуминиеви колела със спортни гуми Michelin Pilot Sport 4s с размер 225/40R18.
Виж още: CES2020: Lenovo Ducati 5 слива стила на Ducati с един от най-тънките и леки лаптопи