Чудили ли сте се защо Mazda МХ-30 има скромна 35.5 kWh батерия, когато конкуренцията обикновено има по-голяма. Според японската компания това е, защото иска да помогне на планетата. Малкият размер на батерията е подбран „разумно“, за да може общият СО2 отпечатък – включително и разходите за производство и ток – да бъде сравним с дизеловата Mazda 3 дори когато смените батерията веднъж. Mazda твърди, че на базата на своите изчисления за дългосрочния СО2 отпечатък по-голямата батерия ще бъде по-вредна за околната среда.
Mazda е изчислила, че една 95 kWh батерия, каквато може да видите в Tesla Model S и X, от самото начало изисква повече вредни емисии заради големите си размери и продължителното шофиране. Тази ситуация ще става само по-лоша, ако замените батерията с нова.
Особеност в изчисленията на Mazda е, че тя базира данните на средните за Европа към 2016 г. Възможно е обаче въглеродният отпечатък да бъде значително по-нисък в райони, където енергията е с нулеви емисии. Освен това изглежда, че Mazda мисли повече за настоящето, а не за бъдещето и в крайна сметка може да изгуби като клиенти онези хора, които искат по-голям пробег, отколкото Mazda МХ-30 може да предложи.
Виж още: Neon ли ще бъде големият анонс на Samsung по време на CES 2019? (ВИДЕО)