Taycan, първият изцяло електрически автомобил на Porsche, бързо се превръща в едно от най-важните превозни средства на марката, тъй като продажбите вече могат да достигнат предвидената по-рано 40 000 бройки тази година. Още преди да пусне Taycan в производство през 2019 г., Porsche отбеляза някои признаци на силно търсене на първия си EV.
Германският производител на автомобили реши да се подготви за производствен капацитет до 40 000 превозни средства годишно, което е доста сериозна бройка за създател на бутикови и скъпи модели.
През 2020 г., първата пълна година на производство на Taycan, Porsche достави малко над 20 000 бройки от електрическото превозно средство, което се счита за силно търсене.
Пред модела тепърва има още много място за растеж, тъй като по-евтината 4S версия ще се появи едва след няколко месеца, а RWD версията, която беше пусната в Китай през втората половина на 2020 г., се очаква на повече пазари. Това се оказва вярно, тъй като Porsche вече потвърди, че е доставил над 9000 електрически автомобила Taycan през първото тримесечие на 2021 г.
Това е увеличение с повече от 500 процента спрямо първото тримесечие на 2020 г. и поставя Porsche в позиция да постигне евентуално около 40 000 доставки от Taycan през 2021 г. Така електрическото превозно средство става изключително важно в гамата на Porsche.
Автомобилният производител съобщи, че е задминал продажбите на Panamera, най-близкия конкурент на Taycan в гамата, и дори се приближава до продажбите на Porsche 911. Macan все още е актуалният топ модел на Porsche, но автомобилът също ще бъде електрифициран с нова изцяло електрическа опция, която се очаква да бъде представена тази година.
Снимка: Porsche
Виж още: Wi-Fi устройствата ще могат да ни следят и да събират данни от 2024 г. с новия 802.11bf стандарт