Изминаха само няколко месеца, откакто Tesla започна да доставя на клиентите си дългоочаквания Cybertruck. И както се очакваше, неговият необичаен екзоскелет от неръждаема стомана, който може да предпазва от куршуми, но не и от петна, вече се оказва причина за главоболие за собствениците. Един от членовете на форума на Клуба на собствениците на Cybertruck казва, че е започнал да забелязва малки оранжеви петна, които се появяват по камиона му, след като го е карал в дъжда само два дни.
"Току-що взех моя Cybertruck днес", пише той. "Консултантът изрично спомена, че при дъжд Cybertruck получава оранжеви петна от ръжда и това изисква автомобилът да бъде излъскан."
Собственикът на Cybertruck е публикувал последващи снимки след измиването на автомобила със сапун и те не вдъхват много доверие, като показват панели на каросерията, които вече са белязани с малки оранжеви петна. Друг потребител забелязва подобни оранжеви петна по пикапа си, след като го кара в дъжд в Лос Анджелис.
"Документираха корозията и ми казаха, че ще ми се обадят следващия месец, когато инструментите пристигнат и ще могат да извършат услугата/ремонта", пише потребителят, след като е закарал автомобила си в местния сервизен център. "Cybertruck има 381 мили и прекара голяма част от 11-те дни паркиран пред къщата ми."
В отговор на темите се разгоряха дебати, като някои твърдяха, че обезцветяването може да се дължи на въглероден прах, стърготини или други замърсители. Струва си обаче да се отбележи, че Tesla споменава възможността за корозия в ръководството за потребителя в пасаж, който прави поддръжката на бруталисткия пикап да звучи изключително суетна.
"За да предотвратите повреда на външната част, незабавно отстранете корозионните вещества (като грес, масло, птичи изпражнения, дървесна смола, мъртви насекоми, петна от катран, пътна сол, промишлени отпадни вещества и т.н.)", се казва в документацията на компанията. "Не изчаквайте, докато Cybertruck стане подходящ за цялостно измиване."
"Външната част на Cybertruck е податлива на корозия, както е посочено в ръководството", пише един от членовете на форума на Cybertruck Owners Club, който публикува скрийншоти от документацията. "След като оксидната бариера бъде нарушена, започва корозия."
Собствениците на Cybertruck са инструктирани да отстраняват петната и мазните петна "с вода и мек сапун без детергенти".
Използването на неръждаема стомана, която технически може да образува петна и да ръждясва, е озадачаващо конструктивно решение. Според маркетинговите материали на самия производител на електромобили Cybertruck е предназначен да бъде здрава машина, която може да отиде навсякъде и по всяко време, а не скъп колекционерски предмет, който се изважда само при идеални условия. Независимо от това не е ясно дали всичко е загубено. Друг човек пише, че неговият Cybertruck е показал подобни следи, но че почистването с препарати Bar Keepers Friend и Windex е възстановило предишния му блясък.
Съществува и прецедент. Последният път, когато автомобилна компания избра неръждаема стомана за масово произвеждано превозно средство, беше DeLorean - привличащ вниманието спортен автомобил, известен с участието си в емблематичния научнофантастичен филм "Завръщане в бъдещето" през 1985 г. Потребителите вече споделят съвети за това как да поддържат автомобилите си блестящи, като се позовават на изпитани методи, открити от собствениците на DeLorean преди десетилетия.
Снимка: Unsplash
Виж още: Този хибриден самолетен дизайн може да направи полетите по-евтини от билетче в трамвая