Най-новият автомобилен работник на BMW е висок 170 см, тежи 70 кг, ходи на два крака, използва ръцете си с пет пръста, за да сглобява машини - и прави почивка на всеки пет часа, за да отиде до станция за зареждане и да се включи в мрежата. По силата на първата по рода си сделка в автоиндустрията хуманоидни роботи от калифорнийска компания, наречена Figure, ще започнат работа в производствените заводи на BMW.
Защо това е важно: роботите отдавна са основни инструменти на линиите за сглобяване на автомобили, но това е първият път, когато автономни роботи с човекоподобна форма ще се присъединят към битката - с големи потенциални последици за пазара на труда. Хуманоидните роботи вече се тестват в складове, а в крайна сметка се очаква да помагат в болници и старчески домове.
"Мисля, че през следващите 24 месеца ще започнем да виждаме хуманоидни роботи в реалния свят", казва Брет Адкок, главен изпълнителен директор и движеща сила зад Figure, пред Axios.
Въпреки че е малко неясно какво ще правят роботите за автомобилния производител, споразумението между Figure и BMW призовава за "внедряване на хуманоидни роботи в среда за производство на автомобили", като се използва "подход, основан на етапи". На първия етап Figure ще "идентифицира първоначалните случаи на употреба за прилагане на роботите Figure в автомобилното производство".
След това роботите ще "започнат поетапно внедряване в производственото предприятие на BMW" в Спартанбърг. ВMW и Figure също така ще "проучат теми, свързани с напреднали технологии, като изкуствен интелект, управление на роботи, виртуализация на производството и интеграция на роботи".
Адкок, сериен предприемач, сред чиито предишни стартъпи са Archer Aviation и Vettery (сега Hired.com), казва пред Axios, че неговите роботи "могат да правят почти всичко, което може човек". "Просто в тези съоръжения има много работа, която е много трудно да се автоматизира", добавя той. "Да бъдеш мобилен по пода, да бъдеш сръчен - има много работа, която можем да вършим."
"Нуждаем се от хуманоидни роботи в реалния свят, които да вършат реална работа - това е голям крайъгълен камък за цялото общество", каза Адкок.
Производството на автомобили се развива бързо и роботите имат "потенциала да направят производителността по-ефективна" и "да позволят на нашия екип да се съсредоточи върху трансформацията, която ни предстои", добавя в изявление Робърт Енгелхорн, президент и главен изпълнителен директор на BMW Manufacturing.
Снимка: Unsplash
Виж още: Учените откриха основополагащи различия при голяма част от дълголетниците