Ако сте прочели теста ми на Mazda CX-3, вече знаете точно колко впечатлен останах от компактното SUV. Не съм от шофьорите, които въздишат по автомобили, и ги приемам по-скоро от практичната им страна, но този дизайн! Не мога да остана безпричастен към KODO линията и най-вече тазгодишния фейслифт. Истината е, че с Mazda6 японският производител се бори в много оспорван сегмент – голямата и комфортна семейна кола. Само красивият външен вид ли е оръжието на „шестицата“, или притежава истински боен дух?

 

Хищник на пътя

Аналогията идва от дизайн езика KODO, който олицетворява силата и елегантността на хищник. Предницата е волева, а основният акцент пада върху леко променените фарове, които са изцяло LED. Дизайнерската връзка между тях и решетката се осъществява чрез хромиран елемент, който придава синхрон. Абстрактните линии продължават към задната част на возилото, която е по-скромна, но само сравнена с предницата. Светлините и тук са LED, а при рязко натискане на спирачката стоповете премигват, за да са по-добър индикатор за останалите участници в движението.

 

В града разходът на 100 км беше малко над 9 л, но с по-агресивно шофиране. В стандартни условия очаквайте разход 8.5 л градско и 6.3 л смесено шофиране.

 

Удобство „на широко“

„Шестицата“ е просторна. Дори и шофьорът да е висок над 180 см, пътник със същата височина, седящ на седалката зад него, ще се чувства удобно. Салонът е кожен, а в средата на седалките е заложено на перфорирана дишаща кожа. Предните седалки са електрически (имат и 3-степенно подгряване), а тази на водача има не само функция за лумбална опора, но и памет за две позиции.

Тук, както при CX-3, ще останете с усещане, че сте зад волана на по-скъп автомобил. Причината е умелото съчетание на различни материали – кожа, мека пластмаса и хром – от волана, през таблото, та чак до вратите.

Ако мога да изкажа най-сериозната си похвала, тя е за максималното изчистване от копчета и удобното управление на инфотейнмънт системата. Тя е сред добрите примери в бранша – максимално опростена, но не и прекалено изчистена от функции. Докато шофирах, имах всичко необходимо подръка – от провеждане на телефонни разговори, след като свързах телефона си, през гласово прочитане на получените мейли, до контрол върху Sportify. Въпреки че 7” екран, който при пряка слънчева светлина е по-трудно видим, разполага с тъчфункция, тя е неактивна докато шофирате – твърде разсейващo e. Цялата навигация става чрез отличното съчетание на основен контролер и преки пътища.

 

 

 

Единственият минус на дизайна на Mazda6, който усетих, е рамката на предното стъкло. Разбира се, може да е лоша комбинация от положението на седалката ми, но левият стълб често намаляваше видимостта ми.

 

Основният контролер се използва и като лостче, и се натиска като бутон. Сериозно удобство носят и извадените преки пътища.

 

„Под капака“ и технологичен връх

Имах удоволствието да усетя 192 к.с. на 2.5i бензиновия двигател на Mazda6 с 6-степенната автоматична скоростна кутия, технология i-ELOOP и Skyactiv. Последната обединява полезни имплементации в дизайна, двигателите и технологиите в автомобила. Той е пъргав и лесен за управление, въпреки че при по-високите скорости има още какво да се желае. Това се променя, когато превключите в спортния режим, при който скоростите стават по-дълги, а оборотите – по-високи.

 

LED фаровете са адаптивни и намаляват автоматично светлината, за да не заслепят автомобила в срещуположната лента. В по-високите пакети с екстри, какъвто тествах, новата Mazda6 идва с 19” алуминиеви джанти, които допълват впечатляващата визия на автомобила.

 

В технологичен аспект новата Mazda6 откровено ме впечатли с огромния набор от системи, грижещи се за безопасното придвижване на автомобила. Технологията за следене на сляпата точка е еволюирала и сигнализира за близост на автомобили отпред и отзад, а адаптивният круиз контрол и системите за автоматично спиране в града ще се погрижат да забравите за инцидентните леки чуквания... освен ако не дойдат от друго превозно средство, разбира се. Още една позната ни технология, която тук е направила още една стъпка нагоре, е Line assistant system. Новата Mazda6 не само ще ви предупреди, ако напускате лентата, но и самичка може да направи корекция на курса, за да ви върне в „правилния път“. За финал автомобилът има и функцията Driver Attention Alert, която следи за поведението на шофьора и може да ви уведоми дали не е дошло време за почивка.

 

Емоция, ум и красота

Новата Mazda6 може да се определи най-лесно именно с тези три думи. Автомобилът има всичко необходимо, за да се бори успешно с ожесточената конкуренция в този клас, но има и едно голямо преимущество – въздействащия облик. На нашия пазар се предлага и комбито Mazda6 Adventure, което се отличава със задвижване на четирите колела. Повече за него ще научите следващата седмица!


След малко повече от седмица у нас започва софийския автомобилен салон - най-голямото автомобилно изложение у нас. На него ще видим не само спортната Mazda MX-5, но и Honda Civic Type R, BMW серия 7, Hyundai Genesis, , Opel Astra, Peugeot 308 GTI и ексклузивни суперспортисти като Dodge Challenger SRT Hellcat, Dodge Charger SRT Hellcat, Alfa Romeo 4C и Audi R8. Повече информация можете да откриете тук