Едното от най-дългоочакваните нови попълнения в сегмента на спортните роудстъри определено е BMW Z4. Сега немската компания разкри повече детайли около модела и тестовете, които се провеждат върху него. Това е много важна част от подготовката и настройката на всеки автомобил, особени тези със спортен дух и характеристики. Контролните обиколки се правят на тестовия полигон на BMW в Мирамас, Франция.
Новото BMW Z4 M40i ще се задвижва от емблематичния за марката шестцилиндров редови мотор, който сега е още по-мощен. Окачването също е ново, разработено специално за модела. То е снижено, а амортисьорите имат електронно управление. Присъства и блокаж на задния диференциал. Последните щрихи за изключително шофьорско изживяване са гумите, които са с различен размер за предната и задната ос. Новият модел от линията М Performance на BMW е готов да вдигне летвата при спортните автомобили.
Йос ван Ас, който е ръководител на развитието на окачването в BMW, казва, че компанията се стреми последователно към пъргавина и динамика на управлението. Той добавя, че каросерията е много устойчива на усукване, а заедно със стегнатото окачване са създадени идеални предпоставки за динамично поведение на един истински спортен автомобил. То се изразява най-вече в прецизността на кормилното управление и ускорението.
Тестовите отсечки в южна Франция, както и северната част на пистата Нюрбургринг са идеална среда за новото Z4 да докаже възможностите си. Тези трасета включват както скоростни отсечки, така и слаломни серпентини и кръгови движения. Там от повече от 30 години се извършват настройките на най-различни нови автомобили. За BMW Z4 пистата предлага възможност да се анализира поведението при ускорение, завиване и спиране.
Визията на модела не изневерява на стила на Z4. Има издължен преден капак и къс пътнически отсек, покрит от текстилен гюрук. Големите агресивни предни решетки запазват идентичността на BMW.
Моделът демонстрира повишаване на спортния дух и пъргавина, без да жертва комфорт. Сниженият център на тежестта е от основно значение за тези подобрени настройки. От BMW потвърждават за прецизността при смяна на посоките, както и спонтанното ускорение при излизане от завои. Какво повече можем да искаме от един роудстър?