Може би един от най-важните показатели в еволюцията на електромобилите е разстоянието, което може да бъде изминато с едно зареждане. През годините този пробег непрекъснато се увеличава, като най-добрите модели на Mercedes, BMW и Tesla предлагат пробег от над 500 км. Сега Toyota, дългогодишен производител на хибриди (кой може да забрави времето, когато притежаването на Prius беше признак за екологично съзнание?), е сред производителите на автомобили, които настояват за още по-значим пробег на електрическите автомобили. Ето защо в ново съобщение Toyota прави заявка за нова технология, за която много смело твърди, че "ще промени бъдещето на автомобилите, които да достигнат пробег от 1000 км.  
Според Toyota тя ще постигне тази цел чрез "интегриране на батерии от следващо поколение и звукова технология" и планира да пусне пълна гама електрически автомобили до 2026 г. Тя вече предлага изцяло електрическия SUV модел bZ4X, който може да измине около 400 км с едно зареждане и чиято цена започва от 42 000 щатски долара. Освен това планира да пусне EV от "следващо поколение" за луксозната си марка Lexus в същия срок.

 
Компанията за пръв път започна да "инвестира активно в области, ориентирани към бъдещето", през 2016 г. и оттогава до март е прехвърлила около половината от персонала и разходите си за научноизследователска и развойна дейност в работата си по напреднали разработки. През май Toyota стартира BEV Factory - пространство, предназначено специално за иновации в областта на технологиите за електрически автомобили с батерии. Компанията е възприела гига леене, използването на машини за леене на алуминий под високо налягане за създаване на по-големи автомобилни части, използвани за първи път от Tesla - ход, който според нея ще намали производствените разходи. Каросерията на автомобила ще се произвежда само от три части. 
Другото начинание на Toyota е под формата на "Фабрика за водород" - организация, която тя планира да открие през юли тази година с надеждата да рационализира решенията и да предложи по-съвършени и по-евтини горивни клетки чрез партньорства и собствени иновации. Самият водород не е евтин или широко достъпен, което създава допълнителни пречки за адаптиране. Той може да струва около 0.30 долара на километър, въпреки че Toyota предлага 15 000 долара или три години за лизингополучателите и шест години за купувачите - което от двете настъпи първо - в безплатно гориво като стимул. Нейният водороден автомобил Toyota Mirai понастоящем има пробег до 650 км и се зарежда за около пет минути. Наскоро Toyota представи и състезателен концепт GR H2 Racing Concept за бъдещо участие в новата категория водородни автомобили на състезанието "24 часа на Льо Ман", където бързото зареждане е от съществено значение. 

Снимки: Toyota

Виж още: Вече стана ясно защо Cybertruck се бави