В последното издание на бюлетина Power On Марк Гурман от Bloomberg съобщава, че Apple е загубила още един мениджър от своя екип за самоуправляващи се автомобили Project Titan. Това е просто последното напускане от дългата редица рокади в проекта на Apple.
Според Гурман Джо Бас, който беше ръководител на управлението на програмата за софтуерно инженерство на автомобилния екип на Apple, наскоро е напуснал компанията след седем години в нея. Бас потвърди тази промяна на страницата си в LinkedIn. Сега Бас е директор по техническо управление на програмите в Metа.
Гурман пише:
„С напускането на Бас почти целият екип за управление на автомобили на Apple, създаден само преди една година, изчезна. Дейв Скот, Хайме Уейдо, Дейв Розентал и Бенджамин Лиън напуснаха в началото на 2021 г. Дъг Фийлд, който ръководеше автомобилния екип, се отправи към изхода през септември. Майкъл Швекуч, който отговаряше за хардуера за проекта на Apple, скоро го последва. Тогава най-добрите инженери се отказаха. Бас беше докладвал директно на Фийлд, преди да премине под ръководството на Кевин Линч, новия ръководител на автомобилния екип на Apple.“
Гурман смята, че 2022 г. е „година за създаване или прекратяване“ за проекта на Apple Car. През ноември Bloomberg съобщи, че Apple планира да пусне самоуправляващ се EV скоро след 2025 г.
„Apple вътрешно се насочва към пускането на своя самоуправляващ се автомобил след четири години - по-бързо от срока от пет до седем години, който някои инженери планираха по-рано тази година. Но времето тече и постигането на тази цел за 2025 г. зависи от способността на компанията да завърши системата за самостоятелно шофиране – амбициозна задача в този график.“
Bloomberg подчертава, че визията на Линч за Apple Car не е просто да съпостави съществуващите електрически превозни средства с функции за самостоятелно управление, а да надскочи пазара на EV с превозно средство, което наистина може да управлява себе си и своите пътници.
„През последните няколко години автомобилният екип на Apple е изследвал два едновременни пътя: създаване на модел с ограничени възможности за самостоятелно управление, фокусиран върху управлението и ускорението – подобно на повечето актуални автомобили от Tesla Inc. – или версия с пълна способност за самостоятелно управление, която не изисква човешка намеса.“
При новия лидер на инициативата – изпълнителният директор на софтуера на Apple Watch Кевин Линч – инженерите сега се концентрират върху втория вариант. Линч настоява за кола с пълна система за самоуправление в първата версия.
Проблемът тук е, че след този доклад Apple очевидно е загубила все повече служители от този проект. Сега трябва да изчакаме и да видим как ще се развие той през следващите седмици и месеци.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Това са най-популярните е-коли според глобалното търсене в мрежата