Новото събитие на Xiaomi се оказа толкова дълго, че трябваше да бъде разделено на две - Част 1 донесе няколко Mi 11 анонса, а Част 2 Xiaomi обяви, че навлиза в бизнеса с електрически автомобили.

Компанията публикува съобщение, че ще инвестира около 10 милиарда долара през следващите 10 години, като започне с първоначална инвестиция от 1.5 милиарда долара. Xiaomi ще създаде изцяло притежавано от нея дъщерно дружество, за да управлява бизнеса си с електрически превозни средства. Лей Джун, главен изпълнителен директор на Xiaomi, също ще служи като главен изпълнителен директор и на това дъщерно дружество.

Изглежда, че пазарът на електрически превозни средства ще бъде следващото бойно поле за смартфон гигантите. Apple работи върху кола, опитвайки се да намери партньор, който да достави автомобилните части, докато самата Apple се фокусира върху батерията, технологията за самоуправление и други хардуерни/софтуерни функции.

Местният съперник на Xiaomi, Huawei, също иска да произвежда електрически автомобили. Непотвърдена информация твърди, че компанията се е обърнала към Changan Automobile (държавен автомобилен производител), BluePark New Energy Technology и други потенциални партньори.

Samsung SDI вече произвежда батерии за електрически превозни средства, а друг клон на корейския гигант придоби производителя на информационно-развлекателни автосистеми Harman преди няколко години. LG Energy Solutions (която се отдели от LG Chem миналата година) също прави батерии за е-коли.

Xiaomi очевидно планира да превърне уменията си за производството на смартфони в пазара на електрически превозни средства. Xiaomi вече прави популярни електрически скутери и велосипеди, но това е огромен скок от тези продукти към коли.

Снимка: Xiaomi

Виж още: Amazon желае отпечатък от вашата длан. Бягайте далеч

Тагове: