Следващото десетилетие ще бъде определено от революцията в захранвания с батерии транспорт, но превозното средство, което ще поведе промяната, не е Tesla Model 3 и няма да бъде електрически скутер.
Това ще бъде електрическото колело.
Години наред е-колелетата бяха изключително нишов продукт и между 2006 и 2012 г. те възлизат на под 1 процент от годишните продажби на колела. Благодарение на подобренията по цените и мощността литиевойонните батерии, както и на стремежа на градовете да преминат към превозни средства с нулеви емисии нещата започват да се променят. Нещо повече, сега анализаторите казват, че очакват продажбите на е-колелета през следващите няколко години да растат със скоростта на светлината. В новия си доклад Deloitte прогнозира, че между 2020 г. и 2023 г. само в САЩ ще бъдат продадени 130 милиона е-колелета. Нещо повече, до края на 2020 г. броят на е-колелетата по шосетата с лекота ще задмине този на другите е-превозни средства.
Популярността на е-колелетата може и да нараства, но те не са за всеки. Някои хора се притесняват за безопасността или липсата на място за багаж или деца. Според Deloitte обаче електрификацията позволява повече експерименти с формата на колелетата. Те могат да бъдат проектирани така, че да возят деца и покупки, без да изискват олимпийски нива на физическа подготовка.
От друга страна е-колелетата имат някои очевидни предимства пред е-колите: те са по-евтини, зареждат се по-лесно и не изискват големи инвестиции за допълнителна инфраструктура.
Виж още: Електрическият ID CROZZ дава старта на ценовата революция на VW