Почти от самото начало на съществуването си Google се шегува с потребителите по всевъзможни начини. Хуморът на компанията се простира не само в рамките на търсачката, но и във всички нейни продукти, включително YouTube и Android. През годините Google се шегува с всички по стотици начини, пълния списък с които може да разгледате в тази статия в Wikipedia. Ето нашите любими първоаприлски номера.
MentalPlex
Първата голяма шега на Google е от далечната 2000 г. Тогава компанията анонсира MentalPlex, нов начин за търсене, който не изисква да използвате мишката или клавиатурата. MentalPlex работи само с погледа ви.
Достатъчно е да се вгледате в средата на въртящата се синьо-червена анимация и да си представите какво искате да откриете. Разбира се, резултатите са свързани с първи април. Google пази сайта в оригиналната му форма като част от своята история. Посетете го тук.
Google Gulp
През 2005 г. Google представя Gulp, напитка, богата на електролити, която ви прави по-умни. Гърлото на всяка бутилка съдържа ДНК скенер, който анализира 3 GB био информация за част от секундата и генерира напитка, подходяща специално за вашите нужди. Gulp оптимизира работата ви, повишава коефициента ви на интелигентност и, разбира се, утолява жаждата, а освен това не съдържа много въглехидрати. Вкусовете включват Beta Carroty и Glutamate Grape, а опаковките следват актуалния за 2005 г. дизайн на напитки.
Gmail Paper
Принтирането на мейли е сериозен проблем, чието решение определено не е подписът Please, don't print this email. През 2007 г. Google предлага алтернативно решение — просто да принтирате всичките си имейли всеки месец. Компанията анонсира Gmail Paper, опция, позволяваща да получавате отпечатани копия на цялата си кореспонденция всеки месец, при това напълно безплатно. Мейлите се печатат на, забележете, "органична хартия от соеви храчки", което "не просто е безвредна за природата, а е полезна". Според Google Paper е един от първоаприлските номера, на които се връзват най-много потребители.
Google TiSP
TiSP, или Toilet Internet Service Provider, е смела концепция за напълно безплатен интернет достъп през тоалетната. Услугата позволява да спрете да плащате за скъпия си широколентов достъп и да използвате ултрабърза и ултрасигурна връзка от Google. Инсталацията се случва само за няколко минути. Достатъчно е да поръчате инсталационния пакет и да го пуснете в тоалетната си, където служител на Google ще го поеме и ще го свърже към канализационната интернет мрежа на компанията. Google TiSP има версия за корпоративни потребители и може да се използва с Wi-Fi рутери, стига да сте готови те да останат в тоалетната.
Never Gonna Give You Up
През 2008 г. YouTube се включва към първоаприлското настроение на Google чрез песента Never Gonna Give You Up на Рик Астли. Неясно защо тя е един от класическите интернет миймове, които надали ще умрат някога. На 1 април всички препоръчани видеа на началната страница на YouTube водят именно към Never Gonna Give You Up. Решението на Google има една от основните роли за огромния брой гледания на песента, но далеч не е началото на нейната популярност.
Store anything in Google Docs
Във времето, когато Google Drive все още се наричаше Docs, Google се пошегува, че може да съхранявате всичко, което искате, в Docs, включително физически обекти. "Искали ли сте някога да откриете ключовете си с Ctrl+F?" Google обещава, че може да съхранявате всичко срещу 10 цента на килограм, а представители на компанията ще дойдат да вземат вещите ви до три часа след подаването на заявка. Услугата се интегрира със Street View и е ултимативният начин за откриване на ценните ви вещи.
Статията продължава на следващата страница.
Animal Translator BETA
През 2010 г. Google използва Translate, за да се пошегува с редицата приложения и фалшиви устройства, обещаващи комуникация с животни. Компанията твърди, че платформата й за превод може да разпознава "речта" на повечето популярни животни и да я превежда на всички поддържани езици. Google дори публикува видео, в което виждаме как служител на компанията превежда "думите" на прасе и магаре пред учудения поглед на собственика им.
YouTube contest for the best video
Една от най-бруталните шеги на Google е YouTube contest for the best video, или "Конкурсът YouTube за най-добро видео". Учудващо голям брой потребители повярва, че YouTube всъщност не е платформа за видео споделяне, а най-големият конкурс за видеа в историята на Вселената. Както може да видите в долното видео, YouTube обещава, че ще прекара десет години в компанията на подбрано жури от xоливудски критици и уеб звезди, избирайки най-доброто видео, публикувано на сайта. През 2023 г. всички видеа ще бъдат изтрити и на тяхно място ще се появи сайт, съдържащ единствено победителя.
Google Nose
Научната фантастика обещава, че в в близкото бъдеще ще можем да възприемаме не само визуална и слухова информация, но и миризми. Всъщност работата по подобни технологии напредва изключително бързо, но все още не е достигнала до това, което предлага Google Nose. През 2013 г. Лари Пейдж и Сергей Брин анонсират Google Nose — опция за отделяне на миризми от екрана на компютъра или мобилното ви устройство посредством SMELLCD™ 1.8+. Каквото и да означава това. Ароматното изживяване се използва в различни продукти на Google, сред които са и книги и реклами с аромат.
The Google Maps Pokémon Challenge
Основната шега на Google за тази година е интегрирана в Maps приложенията за iOS и Android. След като ъпдейтнете до последната версия и изберете формата за търсене, ще видите новия бутон Press Start и малка стилизирана илюстрация на Покебол. Тя ви отвежда до най-близкия Покемон, стимулирайки ви да хванете всички. Макар да е шега, играта работи отлично и стига да сте готови да се разходите до Покемоните във вашия район, наистина може да ги заловите и дори да видите профилите им в Покедекса. Разбира се, шегата тази година не е особено забавна, ако не сте фенове на Покемон, което е твърде вероятно за родените преди 90-те.
Кои са вашите любими шеги на Google?