Георги Колев е търговски директор мобилни устройства в Huawei за България и Македония от 2015. Носител на наградите на Huawei Gold Medal Individual, Huawei CBG President Award, Huawei Regional Superstar – за изключителен принос към компанията. Преди да се присъедини към Huawei, е работил 2 години и половина като мениджър бизнес развитие на марката Prestigio в България, след натрупания опит като продуктов мениджър в една от големите IT търговски вериги. Колев има дългогодишен опит в лансирането и развитието на мобилни устройства и решения за крайните потребители на българския пазар и познава спецификите и тенденциите му. Любител фотограф, запален по риболов.

Поздравления за поредното голямо признание за флагмана P20 Pro, който този път беше отличен с престижната награда „Най-добър смартфон“ от EISA. Какво означава това отличие за Вас?

Благодаря! Това отличие наистина е много важно за нас, защото идва като признание за непрекъснатото развитие на компания­та в сферата на иновациите и достигането на съвършенство. Но като всяко високо признание то идва и с растяща отговорност за това, какви стандарти в мобилната фотография поставяме.

 
Георги Колев, търговски директор мобилни устройства в Huawei за България и Македония

Какво отличи най-много P20 Pro и това ли е най-важ­ният модел и най-голямата крачка напред за компания­та до този момент?

Този модел направи революционна стъпка в доближаването на мобилната фотография към стила и качеството на изображенията, получени с DSLR, особено в нощен режим – област, практически затворена досега за смартфоните. Комбинацията от първата в света тройна Leica камера, голям сензор и функции, базирани на изкуствен интелект, които работят в симбиоза, са първите неща, които изникват в съзнанието при името му. Но реално има и други, които го правят не просто смартфонът с най-добра камера, а най-добрият смартфон, посочен от EISA. От бизнес гледна точка този модел е най-важен за нас, защото доказа, че потребителите приемат бранда и са готови да повярват в моделите ни от най-високия ценови клас.

Само за няколко години Huawei успя да се изкачи до втората позиция по доставки на смартфони в глобален мащаб, изпреварвайки Apple. Как го постигнахте и смятате ли, че скоро може да се борите за първата позиция?

Не само аз, Ричард Ю, генералният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, го смята и го сподели с HiComm минути след лонча на P20 Pro в Париж, когато още бяхме номер 3. Постигаме го със „скромно съвършенство“ (humble excellence – една от опорните точки във вътрешната култура на компанията), което се стремим да прилагаме във всички посоки. Сред тях бих отличил огромните инвестиции в развойна дейност – 16% от приходите на компанията се инвестират в търсене на иновации, и силния фокус върху спецификата на локалните пазари. Huawei е компания, ориентирана към потребителите, и това не е просто фраза. Нашата стратегия и като пазарен подход, и като маркетинг следва посоката на глобалната компания, но същевременно е различна за всеки отделен пазар, защото хората от различните държави искат и възприемат различни неща и ние наистина ги слушаме. Това е по-трудният, но и по-добре работещ начин и е по-добър от гледна точка на крайния клиент, за когото работим.

Huawei остава една от компаниите, разработващи интересни модели във всеки ценови клас. Можем ли да очакваме промяна на стратегията и ако да, това няма ли да попречи в битката за първата позиция в смартфон сегмента, базирайки се и на съзряването на този пазар?

Ние работим във всички ценови класове, защото се стремим да доставим максимално добро изживяване на всеки потребител.

EISA призна P20 Pro за най-добър смартфон на годината, но годината за Huawei още не е свършила. Може би най-добрият смартфон тепърва предстои.

В тази връзка промяната ще бъде породена от промяната в поведението на крайния клиент и неговите предпочитания за работа с устройствата, от които се очаква да се представят максимално добре във всички области – интернет, видео, игри, облачни услуги и т.н. „Битката“ за първо място не е фанатизирано понятие и не трябва да е водещо при построяването на стратегия. Отношението, разбирането и респектът към клиента и пазара са фундаментите, върху които стъпваме, градейки стратегията.

Какво се случва в смартфон сегмента у нас? Каква е позицията на Huawei и кои са най-търсените модели на компанията у нас?

Пазарът на смартфони у нас отбелязва повишаване на средната цена на продаваните устройства и добрата новина тук е, че това се дължи на увеличаване на дела на премиум сегмента. Най-голям дял у нас има средният ценови клас, т.е. диапазонът между 300 и 700 лева, в който попада и нашият безспорен бестселър P20 lite. Като обем продадени устройства по наши данни сме в Топ 2, но по-важното за нас е, че имаме рекордно високи резултати на флагманите P20 и P20 Pro спрямо предходните ни модели във високия ценови клас. Определено мога да кажа, че серията P20 е най-успешната ни за момента както в световен, така и в локален план, както като отзиви, така и като реално продадени устройства. 

Какво търсят българските потребители, когато става въпрос за смартфон? Все още ли цената е водеща при избора?

Потребителите показват положителни реакции на новостите в смартфоните. Забелязваме, че те все повече се интересуват и използват новите технологии и възможности, стават по-образовани. Телекомите и големите вериги имат голяма „вина“ за доброто разбиране и осъзнаване на възможностите на последните модели смартфони. Образователните реклами и активности помагат на хората по-лесно да се адаптират и да извлекат максимална полза и удоволствие от използването им. Тук визирам например боке ефекта на камерите, автоматичните и професионалните възможности на тройната камера на P20 Pro, функциите, базирани на изкуствен интелект, и т.н.

Huawei се отличава с интересни маркетинг кампании и инициативи, сред които и все по-популярните личности, които застават като рекламно лице зад марката. Как това се отрази на познаваемостта на бранда през последните години у нас. Измени ли се и нагласата на потребителите към компанията – покачи ли се доверието им?

Това е много интересен въпрос. Рекламното лице на серията P20 за региона е „жената чудо“ Гал Гадот и последните данни показват, че тя е реален стимул за покупка и се радва на най-високо одобрение в България сред повече от 20 изследвани държави.

Huawei P20 Pro Направи революционна стъпка в доближаването на мобилната фотография към стила и качеството на DSLR апаратите

Пред нас по тези показатели е само Израел, но все пак Израел е родината ѝ. На локално ниво реализирахме много интересен проект със заснемането на корицата и цялостната фотосесия за новия албум на Михаела Филева изцяло с P20 Pro. Това е доказателство за доверието във възможнос­тите на неговата камера. След първото полугодие бележим много висок ръст на бранд показатели като consideration и preference, така че, да – доверието в марката непрекъснато расте и наша отговорност е да го оправдаваме – глобално и локално. Това не е свързано само с лицата от рекламите. Водещо си остава качеството на продуктите и услугите ни. Неслучайно казвам и услуги – следпродажбеното обслужване е много важно за трайния успех на една марка. Наскоро стартирахме инициативата Smart Friday за безплатна консултация и диагностика и 10% отстъпка от негаранционния сервиз, която потребителите ни могат да получат всеки петък в Центъра ни за обслужване на клиенти на ул. „Леге“ 6 в София.

Кое е следващото голямо предизвикателство пред Huawei у нас?

Да докажем на себе си, че можем да играем важна роля в премиум сегмента. Да видим в очите на потребителите онази жажда за нови високи технологии и отъждествяването им с бранда, за която всички мечтаем. Да не предаваме себе си и да продължим да работим по усъвършенстването на мобилните телефони. EISA призна P20 Pro за най-добър смартфон на годината, но годината за Huawei още не е свършила. Може би най-добрият смартфон тепърва предстои.

P20 Pro ни показа точно колко мощен може да бъде изкуственият интелект в редица отношения, но най-вече в камерата. Каква е следващата стъпка?

Изкуственият интелект е много широко понятие, но дори само приложението му в смартфоните може да бъде разработено в още множество направления. Процесорът на P20 Pro – Kirin 970, е първият процесор, базиран на невронна мрежа.

Ние работим във всички ценови класове, защото се стремим да доставим максимално добро изживяване на всеки потребител

Този месец на IFA 2018 открехнахме вратата към следващата стъпка с новия Kirin 980 – първият процесор с двойна невронна мрежа – още по-мощен във всяко отношение, включително и по отношение на изкуствения интелект. На практика силата му ще се види в новата ни серия Mate 20, която ще бъде представена на 16 октомври в Лондон. Камерата далеч не е единственото поле за изява на изкуствения интелект. Всъщност той управлява производителността на цялото устройство и в резултат на това батерията издържа много повече, без потребителят да усети забавяне в работата му. Тайната е, че задачите се разпределят между ядра с различна производителност, за да не се убива излишно муха с топ, образно казано. Това е само един пример. Има и много по-интересни такива, но за тях може да си говорим след Лондон.

Оцени:
Рейтинг: 4
Най-четени
Всички

ТОП 14: Най-сексапилните дами във видео игрите (Част 2 ; 18+)

32 | 08.12.2018
Още от HiComment

Модерните пари в ноемврийския брой на списание HiComm

3 | 21.11.2018