Един от най-големите проблеми в навечерието на Е3 2019 бе това, че непрекъснатото изтичане на информация относно предстоящи игри убива ентусиазма и очакванията, които някога правеха големите форуми на гейм индустрията толкова интересни. В крайна сметка сме 2019 г. и изтичането на информация става ежедневие. Любопитството ми се радва на този факт. Копнежът да бъда изненадан и въодушевен обаче не се. За щастие, и този път имаше достатъчно новости, които да накарат дори порасналото дете в мен да се усмихне и развълнува съвсем… ами, по детски.
Тазгодишното издание на най-големия форум на гейминдустрията ще остане в историята с особено масовия брой участници, качеството на обявените заглавия и някои революционни хардуерни и софтуерни идеи като Stadia, които може би са изпреварили времето си. Е3 2019 бе голям успех и регистрира както повишена активност на участниците в него, така и огромен интерес от страна на преса и фенове. По традиция най-голямото изложение в развлекателния гейм бизнес ни донесе някои от най-чаканите игри, както и такива, за които сигурно дори не сте подозирали, че съществуват.
Първият основен и ключов момент на E3 2019 даде старт на нещата с гръм и трясък. Докато Sony отсъстваше от шоуто,
Microsoft се възползва от възможността да направи редица големи съобщения,
включително подробности за следващия си Xbox, наречен Project Scarlett, както и да предостави дати за пускане и трейлъри за много очаквани игри като Halo Infinite и Gears 5. Видяхме също нов контролер от серията Elite, изненадващата игра Blair Witch и още много други неща.
Следващият Xbox е по-близо, отколкото си мислите. Microsoft официално представи Project Scarlett, дългогочакваният наследник на Xbox One. Устройството ще поддържа 8K игри, 120 кадъра в секунда и ще се появи за празничния период през 2020 г.
В допълнение към новия хардуер, Microsoft най-накрая обяви датата на пускане на своята услуга за облачни игри - xCloud. С новата платформа за стрийминг можете да „превърнете вашия Xbox One във вашия личен и свободен xCloud сървър“, според шефа на Xbox Фил Спенсър. Стрийминг платформата ще бъде на разположение през октомври.
Изненадвящият хитов геймпад Elite за Xbox е готов за актуализация. Компанията обяви серията Elite 2, която „разполага с над 30 нови начина да играе като професионалист", включително регулируеми стикове, нови взаимозаменяеми компоненти, до 40 часа презареждаща се батерия и фина настройка с приложението Xbox Accessories на Xbox One и Windows 10 PC.
Две от най-големите емблеми на Xbox най-накрая имат дата на пускане. Бруталният ко-оп екшън на Gears 5 ще може да се играе на 10 септември, докато Halo Infinite няма да излезе до края на следващата година. Тя идва като премиерно заглавие за новата конзола Project Scarlet през есента на 2020 г.
Слуховете бяха реални, стана ясно при представянето на Microsoft: Elden Ring, сътрудничество между фентъзи автора Джордж Р. Мартин и създателите на Dark Souls FromSoftware, е в процес на разработка. И на базата на първия трейлър, това изглежда е точно този фантастичен епос, който очаквате.
Миналата година Microsoft обяви изненадващ спиноф на Minecraft под формата на екшън RPG играта Minecraft Dungeons. Сега не само получихме нов трейлър, показващ изометричния геймплей, но също така научихме, че тя ще бъде пусната през пролетта на 2020 г.
Натоварена есен, невъзможна пролет
Извън това научихме още, че Borderlands 3 най-сетне идва на 12 септември. Играта на Gearbox бе пионер в една ниша, която днес е значително по-конкурентна със заглавия като Destiny и The Division, но новата част няма да се опитва да преоткрива нищо. Тя изглежда и се чувства като Borderlands, която вече знаете - но по-добра.
Звездата на Punisher и The Walking Dead Джон Бернтал беше на сцената, за да представи най-новите кадри от Ghost Recon Breakpoint, тъй като самият той участва в играта. Въпреки това, най-добрата новина, която дойде от събитието в Ubisoft, беше, че за разлика от Wildlands, Breakpoint ще играе също толкова добре от един играч, както и в ко-oп, като играта ви осигурява трима AI съотборници, за да ви помогнат.
Тази година E3 бе засипано с ремастерирани версии, като сякаш всяка стара игра получава нова лъскава боя и отново се готви да излезе. Новият римейк на Final Fantasy VII не е един от тези случаи обаче. Това е пълно възстановяване на една от най-добрите JRPG на всички времена, с нова бойна система, базирана на комбинация от реално време и ходове, и графично обновление, което я прави напълно нова игра.
За първи път чухме за плановете на Square Enix за нова игра с участието на супергерои през 2017 г. и тази година най-накрая успяхме да я видим в действие. Разработена от Crystal Dynamics на Tomb Raider, Marvel's Avengers има голям потенциал и високи производствени качества. Може да се играе и в ко-оп, като различните играчи поемат различни Отмъстители. Чакаме я на 15 май 2020 г.
Като че ли нашите впечатления от Cyberpunk 2077 не можеха да станат по-добри, та CD Projekt Red последва невероятната си 50-минутна демо игра от миналата година със съобщението, че Киану Рийвс играе един от героите в играта. Сега знаем, че тя ще излезе в магазините на 16 април 2020 г., като опроверга слухове, че ще бъде само игра от следващо поколение.
Watch Dogs Legion също е един от хитовете на следващата пролет - насрочена е за 6 март 2020 г. и ако Ubisoft наистина успее да се справи, възможността да играе като всеки човек в Лондон от близкото бъдеще е нещо наистина уникално.
Ако съществува основна тема за тазгодишната Е3, това е преходът. Sony изобщо не е на събитието. Microsoft прави стъпки към бъдещето, базирайки се на идеи и технологии, които все още не са достигнали пълния си потенциал. На хоризонта са нови конзоли. Привидно всяка игра, за която си заслужава да се говори, идва през 2020 г.
Nintendo (отново) тихомълком обра точките
А какво да кажем за Nintendo, която ни подготвя предимно за хардуер, който имаме в момента. Макар да има слухове за актуализиран нов модел на Switch, Nintendo не отделя по-голямата част от ресурсите си за създаването на напълно нови системи. Nintendo може да се съсредоточи върху това, което прави най-добре: игри. Като се има предвид ограничените графични възможности на Switch, компанията няма друг избор, освен да се фокусира върху игрите му, вместо да губи време, опитвайки се да направи възможно най-реалистичната графика.
Това, в комбинация с бавната смърт на 3DS, позволи на Nintendo да посвети извънредно много внимание на една-единствена конзола, вместо да разделя фокуса си между домашна конзола и преносима система. Компанията вече не трябва да избира коя система да получава какво: всичко е за Switch, разбира се.
Хората обичат да се шегуват, че Switch е просто дом на портове и римейкове и много от анонсите от презентацията на Nintendo не опровергаха това. В същото време преносимостта променя всичко за някои игри. Да, вече имам The Witcher 3. Не съм я изиграл; съдържанието е огромно. Но възможността да вземеш The Witcher 3 навсякъде означава, че е много по-вероятно да го направя сега. В днешно време, играя на моя Switch повече от всяка друга конзола. Ако нещо бъде обявено, не е необичайно да си помислите „Ще изчакам за Switch порт.“ Nintendo промени начина, по който възприемаме игрите изцяло от това поколение. В резултат, хората са също толкова развълнувани от старите игри, колкото и новите.
Това не означава, че Nintendo няма нищо ново за показване. Усъвършенстваните инструменти за създаване на нива в Super Mario Maker 2 изглеждат абсолютно пълни с възможности. Super Smash Bros. Ultimate продължава да се движи напред с вълнуващи нови герои. На пръв поглед, всяко ново джобно чудовище, обявено за Pokémon Sword and Shield, веднага се превърна във фаворит на феновете. Luigi’s Mansion 3 изглежда ще изостави аркадния характер на 3DS играта и обещава да се върне към корените си. Социалните медии изглежда са пълни с хора, които нямат търпение да играят новата Animal Crossing, особено след разочарованието, което беше Pocket Camp. Римейкът на Link’s Awakening изглежда супер, а възможността за изграждане на собствени нива е убийствена нова функция. Cadence of Hyrule прилича на вълнуващ нов прочит на Zelda игра. Следващата Fire Emblem игра, която проследява живота на група ученици в една академия, изглежда, че се възползва от концепциите зад прочутата ролева поредица Persona по най-добрия възможен начин. Astral Chain изглежда страхотно въз основа на това, което Nintendo показа по време на презентацията, но всъщност какво друго ви трябва да знаете, освен че е разработвана от PlatinumGames? Така се оказва, че имаме повод да се вълнуваме от почти всичко, което Nintendo показа на Е3.
Въпреки, че нямаше никакви новини за бъдещия Nintendo Switch 2, японският гигант имаше една голяма изненада: продължението на The Legend of Zelda: Breath of the Wild, допълнено с някои много ранни кадри. Нямаме представа кога играта може да излезе, нито за какво става въпрос в нея, но само един поглед беше достатъчен, за да ни изпълни с вълнение.
Един от най-задаваните въпроси непосредствено преди и по време на изложението бе традиционният „Кой ще победи на Е3?” или с други думи, коя компания ще изкара по-интересни заглавия и по-съвършена технология. След почти цяла седмица на напрегнато следене на новините, след седем конференции на големи компании и след изложение с двойно по-голям брой на участниците от миналата година мисля, че отговорът на този въпрос е ясен – най-големият победител на Е3 2019 сме всички ние - геймърите, медиите, които следят гейм индустрията и преди всичко феновете на забавлението.