Марката Philips винаги е била сред топ иноваторите. Уникалните екстри като Ambilight и използването на всички съвременни топ технологии в техните флагмански модели са рецептата, която държи години наред компанията на върха. В стремежа си да научим допълнителни новости за това, какво да очакваме от Philips през настоящата година, зададохме няколко въпроса на Мартайн Смелт, главен маркетинг директор в TP Vision за Европа, отговарящ за подразделението Philips TV & Sound. Той има над 20 години опит в индустрията за производство на потребителски стоки, вариращи от малки домакински уреди до комодитизиране на електрониката като цяло. Преди да започне успешната си 10-годишна кариера в TP Vision, той е бил на различни роли в компанията Royal Philips. След като дълги години работи на различни роли в редица държави, той носи този опит и перспектива за развитие на TP Vision и Philips TV & Sound в Европа и извън нея.

В ролята си на CMO в TP Vision Мартайн е ръководил няколко проекта за организационни промени – от дигитализация на маркетинговата стратегия на компанията до организирането на мултикултурни екипи, както и структурното трансформиране на традиционната бизнес корпорация в изцяло потребителски ориентиран бизнес.

 

Успя ли серията The One да спечели сърцата на потребителите? Доколко залагате на нея за следващите няколко години?

Серията The One Performance постигна огромен успех сред нашите клиенти. Съвременните продукти предлагат голям набор от функции, докато времето на хората е ограничено и бюджетите, с които разполагат, не бива да се пренебрегват. С The One ние правим така, че изборът на телевизор да бъде бърз и лесен. Предлагаме The One TV, който ще ви даде всичко необходимо и който ще надмине всичките ви очаквания за това, което е възможно – като същевременно предлага наистина страхотна стойност. Разбира се, номерата на моделите се променят с времето, но концепцията за единствения и най-стойностен продукт ще остане, като идеята прилагаме и по отношение на саундбаровете ни.

 

Защо решихте да си партнирате с Bowers & Wilkins по отношение на аудиото и доволни ли сте от резултатите от това партньорство?

Широко признат факт е, че телевизорите на Philips имат изключително качество на картината, но преди време се появи усещането, че при телевизорите като цяло качеството на звука започва да изостава спрямо образа. Ние обичаме да приемаме и подобряваме общественото мнение. Затова, вместо да подобряваме малко по малко качеството на звука, решихме да го променим изцяло. Започнахме да си партнираме с най-добрата специализирана аудио компания в света и нашите OLED+ телевизори постигнаха точно това – цялостна положителна промяна в качеството на звука. Ние, както и партньорите ни от Bowers & Wilkins сме доволни от резултата.

 

Достигна ли Philips P5 процесорът върха на възможностите си и да очакваме ли скоро P6?

P5 е обединяващото име на разработения от нас енджин за обработка на изображения, който успява да ни извоюва лидерска позиция по отношение на качеството на картината. Името P5 всъщност се отнася към петте критично важни параметъра в качеството на картината, които механизмът за обработка подобрява, и поради тази причина ще запазим името и занапред. Всъщност вече имаме нови, подобрени версии на P5, но основната идея остава в това, че той ви дава възможно най-добрия начин за обработка във всичките 5 ключови за картината области и така създава страхотен финален образ.

 

Топ телевизорите на Philips ползват най-добрите OLED панели. Планирате ли подмяна на тази технология с по-модерна като например MicroLED?

Като лидерска компания ние, разбира се, имаме достъп до всички нови технологии в сферата на телевизорите и имаме активни програми за научноизследователска и развойна дейност за най-интересните от тях. Нашата бизнес философия обаче е да предлагаме нови технологии само когато има ясно подобрение на производителността или качеството, както и когато крайният продукт може да бъде доставен на цена, която ще бъде добре приета от нашите клиенти. Поради тази причина вярваме, че OLED ще остане най-добрият избор за технология от висок клас за известно време напред.

 

Защо единствено телевизорите на Philips предлагат Ambilight? Ще има ли някакви новости при тази технология, или тя е достигнала своя апогей?

Предимствата от поставянето на статична светлина зад телевизора са отдавна признати. Въздействието на Ambilight обаче е много по-силно благодарение на проектирането на непрекъснато променящи се цветове и жива светлина върху стената, съвпадащи с изображенията на екрана, което създава завладяващо преживяване. Такова усъвършенствано представяне обаче изисква и усъвършенствана технология и опит. Ние имахме щастието да разполагаме с експерти както за осветление, така и за качество на картината, когато системата беше разработена и патентована. Затова Ambilight е една от най-популярните и успешни функции повече от 10 години и непрекъснато се развива. Ние ще продължим да развиваме тази система и за в бъдеще.

 

Планирате ли телевизионни модели , насочени главно към геймърите ‒ с честота на опресняване 120 Hz, HDMI 2.1 и други екстри?

Да, всички наши Android-базирани модели, излизащи през 2021 г., ще разполагат със стандарта и възможностите на HDMI 2.1, което ще бъде добре посрещнато от геймърите.

 

Очаквате ли скоро Philips да предложи нещо още по-ново и по-добро по отношение на звук и визия?

Качеството на картината и звука не спира да се подобрява в нашите модели и ние имаме голям брой опции, избираеми от потребителя, както и собствена система за изкуствен интелект. Така можем да гарантираме, че независимо от източника или съдържанието, което гледате, ще получите винаги оптималната производителност. Нашите продукти не могат да осигурят тези резултати без страхотно съдържание, така че е важно да си партнираме с компании като Dolby, Netflix и Disney, за да гарантираме, че страхотното им съдържание ще е и лесно достъпно. Имаме прекрасни отношения с Dolby до такава степен, че сме един от малкото производители на телевизори, на които тази компания вярва дотолкова, че да ни позволи да предложим собствена подобрена версия на Dolby Vision. Това е огромен комплимент към нас.

Снимки: Личен архив, Philips, TP Vision

Виж още: Philips PUS9435: с цветен аромат на кино и феерия от весели преживявания (РЕВЮ)