Една от големите тенденции през последната година на пазара за смартфони е водещите играчи да предлагат своите флагмански модели на цени от по 1000 евро. Тази стратегия за момента се оказва успешна, като едни от най-ярките примери са резултатите на Apple с премиум смартфонa iPhone X и Samsung с излезлия преди дни в продажба в България Galaxy Note9. Motorola има друг поглед върху ситуацията – правилната стратегия е намирането на по-балансиран подход. Като производителят може да излезе на печалба, без да е необходимо да пуска устройства на прекалено висока цена.

„В момента не е необходимо да платите 1000 евро, за да получите истински качествен смартфон“, коментира Антъни Барунас, вицепрезидент на Motorola и управляващ мениджър на компанията за Европа, Близкия изток и Африка (EMEA). Той обяви това по време на пресконференция на технологичното изложение IFA, което се провежда в момента в Берлин.

Въпрос на мащаб

На последващ въпрос, дали този подход е доходоносен, той отговаря:

„Ако създавате мащаб и продавате много устройства, можете да получите доста добри печалби. Лесно може да се впуснем при флагманските модели, но предпочитаме да действаме стъпка по стъпка.“

Барунас посочва рекордните продажби на Motorola в Латинска Америка миналата година, които бележат 70% ръст, a през периода април-юни те продължават да са с 23% увеличение. Компанията бележи силно представяне и на редица други пазари. Друг положителен пример, който даде Барунас, е ръстът от 92% на активираните устройства в САЩ, като Щатите се описват като „един от най-тежките региони от гледна точка на конкуренция в момента“. Motorola има амбициите да се превърне във водещ бранд в Европа и първите големи стъпки в тази посока вече са направени. Компанията отчита 27% ръст на активациите на устройства на Стария континент и увеличение на пазарния дял в ключови страни, като Германия, Полша и Швейцария.

Деликатен баланс

В същото време Барунас обяви, че приходите на Motorola са се увеличили с 23%. Компанията майка Lenovo обяви своя финансов отчет през миналата седмица, но разбивката за мобилния ѝ бизнес не беше толкова подробна. Добрите резултати на Motorola са продиктувани от няколко фактора. От една страна, е засилването на мащаба на продажбите на компанията, което беше посочено директно от Барунас. От друга, Motorola оптимизира своите разходи, които са намалели с около 100 млн. долара за последното тримесечие. Компанията оптимизира и портфолиото си от смартфони, за да има по-голяма ефективност с по-добре насочени модели към съответните групи потребители.

Иновацията продължава

Aнтъни Барунас е оптимист за бъдещето на Motorola, защото марката продължава да е иновативна и да създава история. Брандът пусна преди няколко десетилетия първия истински масов клетъчен мобилен телефон. Сега Motorola се концентрира върху следващото, пето поколение мобилни мрежи (5G). Ние сме първите, които ще пуснат истински 5G смартфон“, коментира Барунас. Той има предвид предстоящия дебют на 5G модула за Moto Z и Moto Z Play за американския оператор Verizon, които в комбинация със специален модул ще могат да предоставят до десет пъти по-бърза мобилна връзка. Това се очаква да се случи в първите месеци на 2019 г., като Motorola ще се стреми бързо след това да вкара модулa и в Европа. Барунас обаче не се ангажира с конкретни срокове за дебюта на 5G смартфоните на Motorola на Стария континент.

Днес интересните новини от Motorola продължават. Очаквайте съвсем скоро подробности и още лични впечатления.