На 28 август по време на откриващата си реч в началото на престижния годишен симпозиум Hot Chips, главният технически директор на AMD Марк Пейпърмастър огласи визията на компанията за предстоящата „Ера на заобикалящата изчислителна среда” (“Surround Computing Era”), и разкри подробности за нова процесорна архитектура заедно с технологии и методи на проектиране, които ще подпомогнат следващата изчислителна епоха.
“Чрез заобикалящата изчислителна среда ние си представяме свят без клавиатури или мишки, където естествените потребителски интерфейси базирани на разпознаване на глас и лица дават ново определение на работата с компютър, и където облакът и клиентите си сътрудничат в създаването на екзабайти от данни с изображения и естествени езици. Крайната цел е получаването на устройства, които осигуряват интелигентно, съответстващо и контекстуално виждане и стойност, като подобряват ежедневието на потребителите в реално време чрез разнообразие от футуристични приложения. AMD е водеща в търсенето на устройства, които разбират и предугаждат нуждите на потребителите, които се задействат с естествени потребителски интерфейси и се скриват във фона на заобикалящия ни свят,” подчерта Пейпърмастър по време на своето изказване откриващо симпозиума.
Пейпърмастър обясни, че ерата на заобикалящата изчислителна среда ще разчита на надеждни “plug-and-play” IP решения включващи централни процесори (CPU), графични процесори (GPU), логика с фиксирани функции и свързваща изчислителна тъкан. Той също разкри ключови подробности за очакваната CPU архитектура на AMD - “Steamroller” – като подчерта предимствата на хетерогенната системна архитектура (ХСА), основана на отворени стандарти, която дава възможност на разработчиците на софтуер лесно да възлагат скаларни и паралелни изчислителни товари на най-подходящите изчислителни единици, с което да оптимизират използването на енергията.
“Surround Computing” е основната визия представена от Марк Пейпърмастър, която дава на индустрията идея накъде се насочва компанията и в какви области ще се фокусира тя по отношение на потребителите. В основни линии през последните 10-20 години AMD разработва процесори, които симулират визуална реалност, и възнамерява през следващите 10-20 години да преобърне с главата надолу тази „ера на визуални изчислителни среди”, като разработва процесори и платформи, които започват от изображението (или от серия от образи), или GPS данни, или други данни от околната среда), интерпретират тяхното съдържание и контекст и използват това за осигуряване на по-добри изживявания в реално време на потребителите. Това ще издигне на ново ниво обработката в облака и про клиента, като обвърже в едно всички технологии и архитектури, за които става дума в презентацията.
Ето един прост пример как може да изглежда заобикалящата изчислителна среда в недалечното бъдеще. Представете си, че е обедно време и излизате от офиса на обяд. С напускането ви, вашето мобилно устройство интуитивно разбира къде сте се насочили като автоматично обработва множество данни от вградения GPS, часовник, карти и връзката с облачно-базирани бази данни. Тъй като добре знае предпочитанията ви, то ще отиде в уебсайта на предпочитания от вас ресторант и ще провери какви са в момента специалитетите. Гласова връзка с устройството ви ще се активира, и ще предложи да вземе поръчката за обяд. Вие отговаряте, например „салата за в къщи”, и устройството изпраща поръчката. Докато пристигнете в ресторанта, поръчката е готова за взимане. По пътя е направено и електронното плащане, така че да не е нужно даже да бъркате в джоба за портмонето. И всичко това става без да теглите приложения или да въвеждате данни в телефона.