Ето един лош знак за Goolge Glass, споделен от технологичния евангелист Robert Scoble, цитиран от Business Insider:

 

„Притесняваме новата тенденция: рядко виждам служители на Google, които носят своите умни очила. Повечето казват „Просто не обичам да рекламирам, че работя в Google”. Разбирам това. Доста хора смятат, че съм служител на Google, ако съм с моите. Просто се надявам, че това не означава, че средностатистическият служител на Google не подкрепя проекта. Именно това беше причината, която погуби опитите на Microsoft в сферата на PC таблета, докато Apple не накара компанията да реагира, тъй като популярността на iPad постоянно растеше”.

 

Ако самите потребители на Google не са последователи на идеята, тогава кой би бил? Glass са умните очила на Google, които вдигнаха огромен шум в началото на 2013 г, но манията вече е попритихнала. Има голяма вероятност Glass да е фундаментално погрешен продукт. Идеята е, че потребителите могат да получават електронната си поща и съобщения бързо и лесно – без да трябва да вадят телефона от джоба си. Ако правят тези неща директно от смартфона, могат да пропуснат много моменти, тъй като ще бъдат разсеяни. Някои хора определят Glass като странни и груби. В своето есе, посветено на умните очила, които носел 1 година, Mat Honan (Wired) пише:

 

„Моето Google Glass изживяване беше изпълнено с притеснение, тъй като никога не съм сигурен дали и как хората ще реагират. Не нося моя „лицев компютър” за 1500 долара в обществения транспорт, тъй като се притеснявам, че някой може да бутне очилата от лицето ми. Не ги нося по време на вечеря, тъй като смятам, че е също толкова грубо, колкото използването на смартфон. Не ги нося в баровете или по време на филмова прожекция. Не мога да ги нося на детската площадка или в училището на децата ми, тъй като някои малчугани се плащат от тях”.


 

А трябва да се отбележи, че Mat Honan е голям почитател на Google Glass! Ако хора като Honan и служителите на Google се чувстват неудобно, носейки Glass, тогава как тези умни очила ще се превърнат в нещо нормално? Те трябва да могат да ги носят достатъчно често, за да могат хората да свикнат с тях. Ако потребителите ги е страх да ги носят, това би превърнало този умен аксесоар в нишов продукт. А ако е такъв, тогава хората няма да искат да го носят на публични места, което означава, че никога няма да придобие масова приемственост. Лошото е, че ако дори служителите не искат да подкрепят даден продукт, проблемът не е в тях, а в него. Мислите ли, че Google Glass ще успее да се пребори с предразсъдъците?

Сигурни ли сте, че искате Google Glass?