Ако питаме Apple, не голотата продава, а чистите и искрени човешки емоции. Рекламите на тази компания наблягат именно на това. Но хората от Google се опитват да я изместят в борбата за тези човешките емоции.

 

Google е една много интересна компания. От една страна, тя се опитва да покори всеки аспект от ежедневието ни чрез своята търсачка, операционна система, но и с опитите си да се настани директно на главата ни, пред очите ни. От друга страна, почти всички потребители изпитват много приятни и положителни чувства към нея. Това се дължи на приятелското отношение, което тя налага. Помислете си за веселите doodles, които винаги успяват да изненадат и дори излизат, за да честитят рождения ни ден.

 

 


Google прибягва и към подобен тип реклами, а първата излиза преди 3 години, когато компанията навлиза в територията, завладяна от Apple - достатъчно е да си спомним рекламния клип „Here's To The Crazy Ones” на производителите на iPhone. Е, нещата малко се промениха. Една от последните реклами ("Designed by Apple in California") ни кара да се позамислим – чувстваме се добре от живота си или се чувстваме добре, защото имаме продукт на Apple? Сякаш искат да ни убедят във второто. В същото време Google наблегна на реклами, които да накарат хората да я харесват още повече, а може би, в някой бъдещ момент, направо да я обичат. Хората от Google, подобно на тези от Apple, не се заяждат с други продукти...или поне не в рекламите, които носят тяхната марка, тъй като видяхме, че сериозна част от кампанията на Moto X е базирана върху присмиване на други смартфони.

 

 


Рекламата на Google Chrome, озаглавена „Jess Time”, ни показва един изключително личен момент в разговор между баща и дъщеря. Но това не е всичко. В рекламата на Nexus 7 видяхме сладко момченце с шини, което, използвайки продукта на Google, се научава да не заеква; премиерата на Nexus 5 беше придружена от клип, който с лекота може да ни накара да се почувстваме добре. В същото време хората от Apple наблягат на броя снимки, направени с техния телефон - aтмосферата е отново много приятна, но някак се губи силната емоция. Можете да видите някои от клиповете след текста и споделете – коя компания се представя по-добре в борбата за човешки емоции?

 

Реклама на Nexus 7

 


Реклама на iPhone Face Timе

 

Реклама на iPhone - все повече снимки...

Тагове: