В неделя ви съобщихме, че Microsoft се готви да продаде марката Nokia на Foxconn. Три дни по-късно това вече е официално потвърдено от самата Microsoft. Днес компанията обяви, че е сключила споразумение за продажба на телефонния си бизнес на FIH Mobile, дъщерно дружество на базирания в Тайван технологичен гигант Foxconn, и HMD Global, Oy за около 350 млн. щатски долара.
След като сделката бъде завършена окончателно, около 4500 служители ще "имат възможност" да се присъединят към FIH Mobile или HMD Global. Все още няма много информация за HMD Global, но знаем, че тя е основана във Финландия през 2015 г.
По-интересното в случая е, че Nokia вече потвърди, че планира отново да навлезе на пазара с мобилни телефони и таблети чрез "стратегическо споразумение, което обхваща брандинг права и лицензиране на интелектуална собственост".
"Днес се поставя началото на една вълнуваща нова глава за марката Nokia в една индустрия, в която Nokia остава наистина култово име", каза Рамзи Хайдамус, президент на Nokia Technologies.
Вместо Nokia отново да започне да произвежда мобилни телефони, HMD Global ще направи това вместо нея, но ще ползва марката Nokia, за да се наложи на световните пазари. „Работейки с HMD и FIH, отново ще вземем участие в един от най-големите пазари на потребителска електроника в света, оставайки верни на нашия бизнес модел за лицензиране."
Като цяло марката Nokia е в странна позиция в момента, защото, след като продаде бизнеса си с мобилни телефони на Microsoft, тя се раздели на няколко части (Nokia Networks и Nokia Technologies). Nokia Technologies се занимава с развитие на технологии за виртуална реалност, а наскоро придоби и компанията Withings, която произвежда фитнес проследяващи устройства и часовници.
Ако се чудите защо Nokia ще произвежда телефони и таблети чрез лицензионни споразумения с други компании, това е, защото тя вече не притежава много от възможностите за производство и дистрибуция, необходими, за да се продават телефони. Така че в момента Nokia ще трябва да разчитат на други компании за това.
Източник: VentureBeat