Lenovo Group обяви финансовите резултати за второто си финансово тримесечие, което приключи на 30 септември 2012 г. Компанията расте по-бързо от пазара във всички региони, в които присъства. Така Lenovo продължава да атакува лидерското място на пазара на персонални компютри. За второто тримесечие, компанията отчита рекорден обем на продажбите от $8.7 милиарда и ръст от 11 % на годишна база. За трета поредна година компанията се развива по-бързо от четирите водещи производители на персонални компютри, като за поредно тримесечие отчита рекордна печалба преди данъци - този път в размер на $204 милиона. Така Lenovo доказва, че продължава да бележи стабилен ръст.

 

През второто финансово тримесечие на годината доставките на персонални компютри са с ръст от 10.3 %, докато доставките на пазара като цяло отбелязаха спад от 8% на годишна база. Така за 14-то поредно тримесечие компанията расте по-бързо от пазара. Въпреки предизвикателствата в момента, Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15.6 %, като печели нови позиции във всеки регион, във всички продуктови категории и във всеки сегмент, в който компанията присъства.

 

Балансираният ръст на компанията през последните три години е резултат от последователното изпълнение на корпоративната „Protect and Attack" стратегия, според която Lenovo засилва позициите си в секторите, в които убедително води, докато атакува географски райони и продуктови сегменти с голям потенциал за развитие. Навлизането на тези нови пазари е от съществено значение за утвърждаването на Lenovo като лидер в „PC-Плюс" ерата, в която компютрите се допълват от все по-модерните таблети, смартфони и „интелигентни" телевизори.

 

Освен впечатляващ пазарен дял, през второто си финансово тримесечие Lenovo отчете и голяма нетна печалба в размер на $162 милиона, ръст от 13 % на годишна база и брутен марж в размер на 12.1%. Брутната печалба на компанията за второто финансово тримесечие се е увеличила с 11 % на годишна база до $1.1 милиарда, а оперативната печалба е в размер на $206 милиона, което е годишен ръст от 24%.

Доходността от акция за второто финансово тримесечие е 1.58 US цента или 12.25 HK цента. Нетните парични резерви на компанията към 30 септември 2012 г. са в размер на $3.6 милиарда. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент от 4.5 HK цента на акция.

 

Тъй като „PC-Плюс" ерата продължава да се развива и оформя, през второто си финансово тримесечие Lenovo направи и няколко смели хода, за да подсили лидерската си позиция. Компанията придоби CCE, добре познат в Бразилия като лидер на пазара на персонални компютри и потребителска електроника, което значително увеличава присъствието на Lenovo в третия най-голям пазар на персонални компютри в света и подобрява производствения капацитет на компанията. Lenovo придоби и Stoneware - софтуерна компания, базирана в Индиана (САЩ), която е съсредоточена върху „облачните" услуги. С тази стъпка Lenovo не само увеличава своите възможности да предлага допълнителни услуги в „облака" към крайни потребители и бизнес клиенти, но и възможността да предоставя защитено съдържание за различни устройства и платформи в сферата на образованието и държавния сектор.

 

Двете сделки бяха сключени скоро, след обявяването на глобалното партньорство на Lenovo с EMC за изграждане на подразделение за развитие на сървърни технологии, което ще засили възможностите на Lenovo в областта на x86 сървърните решения. Тези сървъри ще се предлагат на пазара от Lenovo и ще бъдат вграждани в избрани системи за съхранение на данни на ЕМС. Миналата седмица Lenovo обяви създаването на Enterprise Product Group - ново подразделение, което ще се съсредоточи върху разрастването на дейността на компанията в областта на сървърните услуги, мрежовото съхранение и софтуерните решения, предназначени както за малкия и среден бизнес, така и за големи компании и системни интегратори.
През второто тримесечие Lenovo обяви също, че отваря производствена линия в Северна Каролина и създава 115 работни места, засилвайки конкурентната си позиция като глобална компания със здрави корени в местното производство.