Асоциацията на националните рекламодатели в САЩ изпрати до антимонополните регулатори протестно писмо срещу сътрудничеството в интернет рекламата между гигантите Yahoo u Google, съобщи Reuters.

Предизвикалото дебатите споразумение беше сключено между двете компании през юни тази година и обхваща само пазарите в САЩ и Канада.

Според организацията, която представлява главните американски рекламодатели, партньорство между двете компании би контролирало 90% от типа реклами search advertising. "Съвместната работа на гигантите ще намали конкуренцията, ще засили концентрацията на пазарна сила, и ще увеличи цените за рекламите", се казва в твърдението на организацията.

От Yahoo остават непоколебими, че и след тази сделка цените се определят от рекламодателите. Съвместната работа ще помогне да се осигури по-високо качество на пазара за техните клиенти. Адам Ковачевич, говорител на Google, заяви, че за много от рекламодателите им сделката ще помогне по-лесно те да свържат рекламите си с потребителския интерес и че цените на рекламите ще продължат да се определят от конкуренцията.

От в. Класа

Тагове: