Китай е един от най-примамливите пазари за смартфони неслучайно. През последните няколко години ръстът на продажбите на умни устройства в страната е огромен. Все повече китайски производители отнемат пазарния дял на други азиатски и американски компании с достъпни устройства с отлични спецификации, но първото тримесечие на 2015 г. показва друга тенденция.
За пръв път от години пазарът на смартфони в Китай отбелязва спад. През първото тримесечие на 2015 г. са продадени 98.8 милиона смартфона, което е с 4% по-малко от съответния период през 2014 г. и с 8% по-малко от предходното тримесечие.
Най-продаваният бранд за периода е Apple с 14.7%, което се дължи най-вече на луксозния апел на компанията в Китай, където тя се сравнява с модни брандове като Gucci, Chanel и Dior. На второ е Xiaomi с 13.7%, а на трето — Huawei с 11.4%. Следват Samsung с 9.7% и Lenovo (заедно с Motorola) с 8.3%.