Vessel, бъдещият конкурент на YouTube, пусна тази седмица ранна версия на дългоочакваната онлайн видео услуга, с която цели да привлече продуценти и влогъри, с които да стартира в началото на следващата година, съобщава Уол Стрийт Джърнъл. 

Компанията, чийто шеф е бившият изпълнителен директор на Hulu Джейсън Килар, обяви, че ще предлага два абонаментни плана - платен (2.99 долара/месец) и безплатен (поддръжан с реклами), подобно на гугълската услуга YouTube. 

С услугата Килар се надява да постигне успеха на YouTube. 

Наскоро стана ясно, че от YouTube са изключително притеснени заради Vessel, която събра рисков капитал от 75 млн. щатски долара, според запознати. Твърди се, че от Vessel са предлагали агресивни предложения на звездите на YouTube, за да пускат клиповете си ексклузивно в услугата, преди те да бъдат качвани в YouTube. В отговор Google предложи на най-известните създатели на видео съдържание бонуси, ако се съгласят и подпишат дългосрочни договори, които гарантират на гиганта, че те ще създават ексклузивно съдържание само за YouTube. Според източници на Уол Стрийт Джърнъл Google предлага и допълнително финансиране за звездите, само и само да останат в YouTube.

Платеният абонаментен план на Vessel ще предлага ексклузивен достъп до видеата за три дни или повече. След това клиповете ще бъдат достъпни безплатно, като приходите ще идват от реклами, които потребителите ще виждат. 

Списъкът с продуцентите, които са се съгласили да публикуват съдържание във Vessel, включва Алек Болдуин, който ще продуцира и ще участва в предаване, наречено "Love Ride", в което той дава съвети на двойки по време на пътуването им в такси. Звездите, които са се съгласили да участват, са музикалната група Boyce Avenue и дуото Rhett и Link. 

Vessel е успяла да подпише договори и с трите големи музикални лейбъла - Sony Music Entertainment, Warner Music Group и Universal Music Group, но нито един от тях няма да предлага ексклузивно съдържание в началото. 

Ранната версия е достъпна само за създателите на видео съдържание. Килар вярва, че евтиният абонамент и сериозната фенска база ще успеят да привлекат повече абонати, въпреки че интернет потребителите не са свикнали да плащат за такъв тип видео съдържание. 

Твърди се, че някои от звездите дълго са обмисляли дали да приемат офертата, защото са скептични към бизнес модела на Vessel. 

За да ги привлече, Vessel е предложила авансово пари и част от абонаментните такси на някои видео създатели, в зависимост от това колко често са гледани видеата им. Авторите ще получават и 70% от приходите от реклама от техните клипове, което е значително повече от това, което получават от YouTube (55%).

Можете да видите сайта на услугата тук.

Вижте: "Нет Инфо" подаде жалба в КЗК срещу Google

Тагове: