Google прави всичко възможно да привлече и задържи топ звезди влогъри към видео услугата си YouTube, тъй като конкуренти като Facebook и стартъп компанията Vessel се опитват да ги "откраднат", пише Уол Стрийт Джърнъл. 

В отговор Google предлага на най-известните създатели на видео съдържание бонуси, ако се съгласят и подпишат дългосрочни договори, които гарантират на гиганта, че те ще създават ексклузивно съдържание само за YouTube. Според източници на Уол Стрийт Джърнъл Google предлага и допълнително финансиране за звездите, само и само да останат в YouTube. 

Запознатите източници твърдят, че шефовете на YouTube са изключително притеснени от Vessel, въпреки че стартъп компанията все още не е съобщила с кои влогъри е успяла да сключи договори. 

Vessel, която планира пускането на абонаментна видео стрийминг услуга, предлага агресивно неустоими сделки на звезди от YouTube, твърдят хора, запознати с преговорите. Компанията е създадена от бившия шеф на Hulu Джейсън Килар, като до момента тя е събрала над 75 млн. щатски долара рисков капитал, по данни на Crunchbase. Фирмата прави всичко възможно да привлече колко се може повече известни звезди, които да доведат със себе си и своите абонати от YouTube. Vessel ще стартира към края на годината.

Анонимен влогър споделя, че "иска да остане в YouTube, но офертите от конкурентите са изключително атрактивни". 

Други три източника, които са били потърсени от Vessel, споделят, че компанията иска от артистите да публикуват видеата си в услуга минимум три дни преди пускането им в YouTube, като дори е готова да заплати предварително на базата на сегашната база абонати на всеки един влогър. Vessel обещала и, че клиповете им ще бъдат показвани до други качествени видеа, а не до "нискобюджетни и скучни" клипове, както в YouTube. 

Популярните създатели на видео съдържание са изключително важни за YouTube, защото каналите им привличат огромен брой потребители, които посещават сайта регулярно. Повечето от потребителите на платформата не влизат в сайта редовно, а чрез някой споделен видео клип в социалните мрежи. От друга страна YouTube се стреми и да запази музикалните фенове, които са се ориентирали към конкурентите Spotify, Rdio и Deezer, чрез новата си музикална стрийминг услуга YouTube Music Key, за която можете да прочетете тук

Голяма част от така наречените "YouTube звезди" изцяло се възползват от спечелената от видео услугата слава. Модната YouTube икона Мишел Фан, например, има книга бестселър, собствена козметична линия от L'Oreal и рекламни договори с Dr Pepper, Toyota и SanDisk. 

Почти всички създатели на видео съдържание прибират от YouTube точно 55% от приходите от рекламата, която се показва в клиповете им. Проблемът е, че най-известните влогъри многократно са казвали, че заслужават по-голям дял от приходите си, от тези, които качват домашните си видео клипове. Но плащайки повече на някои звезди може да има обратен ефект, защото и другите "нископрофилни" влогъри може да пожелаят същите сделки, което значително ще увеличи разходите на YouTube. 

Влогърката Фан, която вече е видяла интерфейса на Vessel, твърди, че той изглежда "страхотно", но добавя, че нишата на YouTube е много добре разработена и, че няма риск сайтът да изгуби потребители. "Ако искате да се изгубите в черната дупка на интернет - отивате в YouTube", казва тя пред Уол Стрийт Джърнъл. 

В изявление пред медията говорител на YouTube каза, че компанията отдавна инвестира в своите създатели на видео съдържание и, че "увеличава постоянно тази подкрепа чрез широк спектър от дейности, включително маркетинг и финансиране на съдържание". 

Vessel отказа да коментира. Facebook от своя страна заяви, че регулярно води дискусии със своите създатели на съдържание относно това как да се въползват по-добре от опциите, които социалната мрежа предлага. 

На снимките: Маркес Браунли (технологичен влогър) и Мишел Фан

Прочетете: YouTube за Android получава Material Design

Тагове: