Изглежда, че Xiaomi среща някои проблеми в развитието на автомобилната си мечта. Първо бяха регулаторни затруднения, а сега идва ред на системите за автономно шофиране.

Изпълнителният директор Лей Джун коментира инвестицията по време на неотдавнашния разговор за финансовите резултати и отбеляза, че се постига напредък и компанията ще започне масово производство на първата си електрическа кола през 2024 г.

Китайската медия Powerhouse цитира вътрешна информация от най-малко двама служители, които твърдят, че проектът не отговаря на очакванията, като конкурентоспособността на продукта е силно засегната.

Цитираните служители потвърдиха, че напредъкът се случва, но е много по-бавен от очакваното. Голяма част от обвиненията се насочват към вътрешните процеси и комуникации. Даден е пример за необходими части за проекта, които не са доставени навреме и проектът продължава без тях. Резултатът е намаляване на очакваните функции.

Друг служител твърди, че интерактивната архитектура на превозното средство е трябвало да бъде определена отдавна, но за съжаление тя изглежда липсва. Това е базата, от която тръгва развитието на системите за управление на превозните средства и без нея просто не може да се постигне напредък.

Появи се и интересна информация за последните резултати от тестовете за автономно шофиране. Очевидно видеото, публикувано от Xiaomi от споменатия тест, е било силно редактирано с изрязани части от него и някои сцени са били сглобени заедно. Екипът за разработка зад автономното шофиране няма доверие в първата кола на Xiaomi и това е шокиращо и тъжно в същото време.

Xiaomi инвестира огромни суми пари в своето автомобилно начинание. Инвестициите през последното тримесечие са нараснали с над 35% до 116 милиона долара в сравнение с предходния период. Досега компанията е похарчила близо 260 милиона долара тази година и е отделила 10 милиарда долара през следващите 10 години за развитие на своя автомобилен бизнес.

Компанията вече е инвестирала в цели 62 бизнеса от автомобилната сфера, създала е съвместни предприятия или просто е изкупила компаниите. Има инвестиции в 17 компании, специализирани в решения за интелигентно шофиране, но това не предотвратява всички проблеми. Първият автомобил Xiaomi трябваше да бъде представен през август тази година и това просто не се случи.

Това, което изглежда спира Xiaomi, е липсата на добра комуникация и управление на проекти. Всичките пари на света няма да купят добри резултати, ако различните екипи не са в състояние да работят заедно. Цялата ситуация просто показва още веднъж колко трудно е да се пробие в автомобилния свят и въпреки че някои компании го правят да изглежда по-лесно, други често стигат единствено до провала.

Снимка: Xiaomi

Виж още: Xiaomi се прицелва в топ 5 на производителите на е-коли