Още един производител на електромобили напуска пазара - Fisker официално обявява фалит. Базираният в САЩ стартъп подаде молба за защита по глава 11 късно в понеделник, 17 юни, с планове да преструктурира дълга си и да продаде активите си. За съжаление това означава, че електромобилът модел Alaska с обособено място за каубойска шапка вероятно никога няма да бъде реализиран.

"Гордеем се с постиженията си и сме поставили в ръцете на клиентите хиляди джипове Fisker Ocean", заяви говорител на Fisker. "Но подобно на други компании в производството на електромобили, ние се сблъскахме с различни пазарни и макроикономически насрещни ветрове, които повлияха на способността ни да работим ефективно."

Новината не е съвсем изненадваща, тъй като Fisker вече беше спрял инвестициите в бъдещи модели като Alaska EV. Това решение се появи заедно с данните, които Fisker публикува през февруари за предварителните си приходи за четвъртото тримесечие и 2023 г. Сред тях беше и планът на компанията да съкрати 15% от служителите си - около 200 души - в опит да премине към модел на дилърски партньор. Стартъпът твърди, че води преговори с "голям автомобилен производител" за приток на парични средства и подкрепа за производството.

Fisker също така разкри в доклада, че е произвел 10 193 броя от единствения си наличен електрически автомобил - SUV Ocean, през 2023 г., но е доставил само 4929 автомобила. Освен това, въпреки че приходите на Fisker за четвъртото тримесечие са се увеличили до 200.1 млн. долара спрямо 128.3 млн. долара за предходното тримесечие, брутният марж на компанията все още е отрицателен - 35%.

Решението да подаде молба за защита при фалит по глава 11 от Кодекса за фалити на САЩ присъединява Fisker към редиците на други стартиращи компании за електрически превозни средства, като Volta Trucks и Lordstown Motors. Двете компании подадоха молби за обявяване в несъстоятелност миналата година съответно в Швеция и САЩ.

Снимка: Fisker