GM най-накрая обявиха електрическия Corvette с AWD задвижване и може би нещо, което ще има по-широки последици извън автомобилните ентусиасти: „системата за възстановяване на енергията“, базирана на на платформата Ultium на GM. EV технологията ще помогне за увеличаване на обхвата, ще позволи на превозните средства да се зареждат по-бързо и ще затопли интериора на автомобила с излишната топлина, произведена от батериите.
Президентът на GM Марк Ройс сподели дългоочакваната новина за Corvette в LinkedIn, обявявайки „електрифициран“ [четете: хибрид] Corvette, който идва следващата година (2023 г.), последван от превозното средство, което всички чакахме - напълно електрическа версия на Corvette.
„Системата за възстановяване на енергията“ на GM Ultium също беше подробно описана в съобщение за пресата, въпреки че технологията вече се използва в техните автомобили Ultium, включително GMC Hummer, предстоящия Cadillac Lyriq и други обявени, но все още непродавани превозни средства.
„EV батериите, силовата електроника и други компоненти за задвижване произвеждат топлина. Платформата Ultium може да възстанови и съхранява тази отпадна топлина от задвижващата система Ultium. Освен това той може също да улавя и използва влага както отвътре, така и отвън на превозното средство, включително топлината на тялото от пътниците. След това Ultium Platform може да използва енергия, съхранявана чрез процеса на възстановяване, за да затопли купето по-бързо в студено време, отколкото сравними системи, намиращи се в превозни средства с двигател с вътрешно горене.“
Очаквахме електрическа версия на Corvette, откакто Chevy пусна Bolt EV през 2017 г. Слуховете за съществуването му изобилстваха, но сега сме в 2022 г. и трябва да се чудите дали GM не закъснява за срещата на електрическите суперавтомобили като Mustang GT, Taycan и Model S Plaid?
Снимка: GM
Виж още: Tesla с умна навигация се блъсна в частен самолет за милиони (ВИДЕО)