Xiaomi, китайският производител на смартфони, който наскоро навлезе в сферата на електрическите автомобили с модела SU7, сега представи хиперспортна версия на своя електрически автомобил с 4 врати SU7 Ultra, който има за цел да бъде най-бързият автомобил с 4 врати в света - газов или електрически.

Xiaomi SU7 се наложи като достъпен електрически спортен автомобил във формат, подобен на този на Porsche Taycan.

Засега той се предлага само в Китай, но се предлага на атрактивната базова цена от 215 900 юана, или малко под 30 000 долара, за базовия модел с мощност 299 к.с. Предлага се подобрен модел Max с базова цена от около 41 000 долара, с 673 к.с. и подобрени характеристики навсякъде.

Автомобилът беше разпродаден почти веднага след представянето му, като почти за една нощ се създаде седеммесечен списък на чакащите с около 50 000 поръчки. Колата получи и положителни отзиви, въпреки че качеството и издръжливостта ѝ бяха поставени под въпрос.

Но сега Xiaomi вдига още повече залога и показа нова версия на SU7 „Ultra“ Prototype с екстремни характеристики, които надхвърлят възможностите на SU7 Max.

Новият SU7 Ultra разполага с повече от два пъти по-голяма мощност от версията Max, с невероятните 1548 к.с. Мощността идва от три двигателя - два от новите объркващо наречени V8s двигатели на Xiaomi и един V6s.

С тази мощност ще можете да ускорите от 0-100 км/ч за 1.97 секунди или от 0-200 (124) за 5.96 секунди. Максималната скорост е 350 км/ч или 217 км/ч.

Xiaomi твърди, че двигателите могат да осигурят до 0.6G регенеративна спирачна сила или до 2.36G с физическите спирачки, като спират от 100 км/ч до нула само за 25 метра. С тегло от 1900 кг колата не е особено фина, но все пак е лека в сравнение с много от свръхмощните хиперспортни автомобили, които се предлагат днес. Всички панели на каросерията са изработени от въглеродни влакна за намаляване на теглото - което вероятно ще добави доста разходи към автомобила.

Той е по-широк и по-дълъг от SU7 Max, с модифицирани панели на каросерията за постигане на аеродинамични и охлаждащи характеристики и голямо крило отзад, което може да генерира 2145/4728 кг притискателна сила.

Не знаем колко голяма е батерията, но версията Max има 101kWh батерия CATL Qilin. Ultra използва новия Qilin II на CATL, за който се предполага, че може да се зарежда със скорост C 5.2 - което означава, че може да се зареди от нула до пълен капацитет за 12 минути, стига да е свързан към достатъчно мощно зарядно устройство с напрежение 897 V.

Говорейки за писта, Xiaomi иска SU7 Ultra да бъде най-бързия 4-вратен модел, създаван някога, когато става въпрос за представяне на трасе. Тя планира да изкара автомобила на Нюрбургринг през октомври, за да се опита да направи най-добра обиколка. Понастоящем рекордът на Нюрбургринг за електрически автомобили се държи от Volkswagen ID.R, а рекордът за електрически автомобили с 4 врати бе разменян напред-назад, но в момента се държи от Porsche Taycan - 7 минути и 7 секунди.

Porsche със сигурност знае как да се движи по Нюрбургринг (има общ рекорд от 5:19 мин със своя хибриден състезателен автомобил 919 Le Mans), така че това ще бъде доста голямо предизвикателство за производителя на смартфони Xiaomi.

Но и преди сме виждали други китайски компании да поставят рекорди там. През 2017 г. NIO постигна 6:45 мин с EP9, поставяйки рекорд за „производствен“ автомобил, и невероятно впечатляваща обиколка, преди компанията да се беше утвърдила в автомобилостроенето.

Снимка: Xiaomi

Виж още: Showrunner превръща зрителите в създатели на тв сериали