Подтикнат от реакцията срещу подхранваната с микротранзакции мобилна игра Diablo Immortal, директорът на Diablo в Blizzard Род Фъргюсън се обърна към Twitter, за да увери феновете, че предстоящата Diablo 4 „е игра на пълна цена“, която е проектирана преди всичко за компютър и конзоли.
Diablo Immortal, която излезе по-рано този месец, не се хареса особено много на феновете. Проблемът не е в самата игра, а в начина, по който тя използва микротранзакциите. Не е съвсем pay-to-win, но е неудобно близо и това предизвика негативна реакция на сайтове като Metacritic: потребителският резултат за версията на iOS е ужасните 0.6/10, докато версията за компютър (която не беше активна миналата седмица, но е сега) е дори по-ниско оценена - на 0.2.
Част от проблема е, че Diablo Immortal първоначално е замислена като мобилна игра, които често са по-агресивни в своите тактики за микротранзакции, отколкото игрите на други платформи. Diablo 4, от друга страна, е платена и основна игра от поредицата. Все пак обява за работа като продуктов мениджър, която излезе наяве през уикенда, потвърди, че ще има магазин в играта, въпреки че е игра с пълна цена.
„Ще играете критична роля в управлението на преживяването в магазина на Diablo 4 за милиони играчи по целия свят“, се казва в описанието. „Тъй като това е ключов компонент от стратегията за сезонно съдържание на Diablo 4, ще планирате графика за пускане на съдържанието, ще конфигурирате продукти с помощта на нашите вътрешни инструменти и ще работите със заинтересовани страни в различните дисциплини, за да осигурите редовни актуализации на магазина през всеки сезон.“
Това всъщност не е новина: бившият водещ дизайнер на Diablo 4, а сега директор на играта Джо Шели каза на стримъра Quin69 през 2019 г., че играчите „ще могат да придобият козметични предмети в играта“. Оттогава обаче не е споменато нищо повече за това и по-важното е, че изявлението е направено много преди шума около Diablo Immortal.
Реакциите на обявата в Reddit по темата на Diablo 4 бяха смесени. За някои фенове включването на магазин в играта изглежда напълно нормално в тази ера на постоянно ъпдейтвани игри; други смятат, че начисляването на пълна цена за игра и след това искането за повече е над границата – особено ако Blizzard започне да продава бустери или други елементи, които могат да повлияят на играта. Спомените за катастрофалната аукционна къща Diablo 3 – опит, преди NFT истерията да позволи на играчите да купуват и продават артикули в играта за истински пари, също продължават да са живи.
Шефът на Diablo форумите Адам Флетчър сподели почти идентично съобщение в собствения си акаунт:
„D4 излиза като игра на пълна цена, създадена стриктно за PC/конзолни аудитории. Играта е огромна и ще има много съдържание след премиерата за всички играчи. Платеното съдържание е изградено около незадължителни козметични артикули и евентуално пълни разширения. Скоро ще споделим повече информация!“
Снимка: Blizzard
Виж още: Diablo IV ще се опита да измие срама от Diablo Immortal през 2023 г. (ВИДЕО)