Стереотипът за асоциалния геймър, който живее в гаража/таванската стая на родителите си, се разчупва все повече. За това спомага и ново проучване, финансирано от Twitch.tv. Стрийминг платформата е един от най-ярките примери за социалността на гейминг обществото, с оглед на което е поръчала и проучването.

Публикацията на LifeCourse Associates най-вероятно няма да се „пребори“ с предразсъдъците срещу феновете на видеоигри, но със сигурност е крачка в правилната посока. Първото важно заключение е, че геймърите са много повече, отколкото изглежда – 63% от хилядата респондента попадат в тази категория. Въпреки че дефиницията за термина е доста широка – „всеки, който е играл на дигитално устройство в последните 60 дни“, 630 отговора Да показват доста голяма представителна група. Ето по-важните заключения на проучването:

Геймърите водят по-социален начин на живот от негеймърите

 

 

Според проучването е по-вероятно играещите хора да живеят с някого в сравнение с тези, който не са почитатели на виртуалните забавления. Не става дума само за родители – групата включва приятели и половинки. Дори и когато не играят, геймърите много по-често гледат телевизия, клипове и филми с компания, отколкото сами вкъщи.

С оглед на тенденцията офлайн игрите да стават все по-малко (дори в приключенски франчайзи като Assassin’s Creed има мултиплейър) и бума на социалните игри, социалността на геймърите изглежда логична. Наред с джобните заглавия като Candy Crush Saga след вълната MMO игри, в момента един от най-популярните жанрове е MOBA – игри, които са достъпни ексклузивно онлайн, голяма част от които предразполагат силно към отборна игра.

 

 

Геймърите са по-образовани и успели професионално

По-голям процент от геймърите са с колежанско или по-високо образование в сравнение с негреймърите (76% към 55% съответно). Разликата е малка, при работата на пълно работно време играещите отново водят неиграещите, както и по-често работят в желаната от тях сфера – 45% към 37%.

Геймърите са по-оптимистични

Самомнението и самоувереността при геймърите са много по-високи отколкото при неиграещите, също така много по-голям процент в тяхната група се самоопределят като „естествени лидери“ и „по-креативни от повечето хора“. Достоверността на тези твърдения е съмнителна, но въпреки това самочувствието със сигурност е важно за успеха.

Геймърите са по-силно ангажирани социално

76% от хората, които играят, смятат, че е важно да имат позитивен ефект върху обществото в сравнение с 55% от останалите. Геймърите често предпочитат да купуват продукти от компании, които поддържат социални каузи и които имат прозрачни и етични бизнес политики.

Със сигурност фактът, че поръчител на анкетата е Twitch - компания, която се занимава с гейминг, е повлиял донякъде на резултатите. Въпреки това процентът хора, които често играят видеоигри, расте, както и индустрията. Проблемът е, че конвенционалните канали за маркетинг трудно достигат до тях – те по-често използват стрийминг платформи като Netflix, Hulu и Spotify, отколкото гледат телевизия и слушат радио.

А вие „геймър“ ли сте? Споделете в коментарите съгласни ли сте с резултатите от това проучване?

Тагове:
Още от Play