Мултиплейър шутърът Concord на Sony, наличен за PlayStation 5 и PC, дебютира с трагичен брой 697 едновременно играещи играчи в Steam.

Данните от сайта за проследяване на играчи SteamDB разкриват, че Concord, която дебютира на 20 август 2024 г. чрез Digital Deluxe Edition за 59.99 долара или на 23 август чрез Standard Edition за 39.99 долара, е имала пиков брой играчи от 697 на 23 август.

Helldivers 2, друга онлайн игра от Sony, която стартира през февруари 2024 г., е достигнала пиков брой едновременно играещи 155 926 през премиерния си уикенд, The Finals достигна 242 619 и дори Suicide Squad: Kill the Justice League на Warner Bros., която беше наречена "разочарование" от шефа на Warner Bros. Дейвид Заслав и доведе до спад на приходите от 200 млн., пак дебютира с над 12 000 играчи. При Concord геймърите са едва 5% от тази бройка.

Обикновено игрите с онлайн услуга се радват на най-голям успех при стартирането си и след няколко седмици или месеци се сблъскват със спад на играчите, така че такъв слаб дебют не предвещава нищо добро за бъдещето на Concord.

В събота, 24 август, броят на едновременните играчи вече беше спаднал до 473, въпреки че игрите обикновено се радват на подем през първия си уикенд на продажба. След това в неделя тя спадна до 402 играчи, а в момента в Steam има само 131 онлайн играчи.

Това се случва след осемгодишна разработка и вероятно десетки милиони, ако не и стотици милиони долари, похарчени от Sony - компания, която вече се отказва от тежкото бъдеще на онлайн игрите с постоянен абонамент. Президентът на Sony Хироки Тотоки се ангажира да пусне само шест от 12-те подобни заглавия, които са в процес на разработка, а една, базирана на The Last of Us, вече е отменена.

Снимка: Unsplash

Виж още: Петилетката за четири: Китай достигна предвидената за 2030 г. цел за чиста енергия