Microsoft може да не е единственият производител на конзоли, който се надява да постави повече реклами в игрите. Вътрешни източници казват, че Sony тества инициатива, която ще продава и поставя реклами в безплатни игри за PlayStation чрез частен дигитален пазар. Това ще включва билбордове и други реклами във виртуална среда, но също и скинове на герои и подобни колекционерски артикули.

Съобщава се, че някои подробности все още са неуточнени. Sony не е сигурна дали ще вземе част от приходите от реклами, твърдят източниците, и вместо това може да поиска от студиата да плащат за данни. Създателят на PS5 обаче очевидно е "стриктен" по отношение на скрининг на компаниите за рекламни технологии, с които работи, и няма да позволи събирането на лична информация като имейл адреси.

Ако е точно, изтичането на информация твърди, че Sony планира да стартира рекламната програма за PlayStation до края на 2022 г. Помолихме компанията за коментар.

Слухът идва само седмица след като се казва, че Microsoft планира много подобна стратегия. Целта би била проста: колкото по-лесно е за разработчиците да поставят реклами в играта, толкова по-вероятно е да пуснат безплатни игри. Макар че това може да раздразни геймърите, които предпочитат да не виждат очевидни продуктови пласменти, това също може да помогне на компаниите да пуснат безплатни игри, които не разчитат толкова много на платени скинове, сезонни карти и друго затворено съдържание.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Може ли изкуствен интелект да приготви перфектното кафе?

 

Още от Play