Акциите на Zoom Video Communications Inc се сринаха с около 90% от пика си от пандемията през октомври 2020 г., докато бившият любимец на инвеститорите се бори да се приспособи към света след COVID.

Акциите се понижиха с близо 10% във вторник, след като компанията намали прогнозата си за годишните продажби и отчете най-бавния си тримесечен растеж, което накара поне шест брокерски компании да намалят ценовите си прогнози.

Компанията, която стана известна по време на карантината поради популярността на нейните инструменти за видеоконференции, се опитва да преоткрие имиджа си, като се фокусира върху нов бизнес с продукти като услугата за обаждане в облак Zoom Phone и конферентно хостване, предлагащо Zoom Rooms.

Анализаторите обаче казват, че всякакъв обрат в бизнеса е все още на няколко тримесечия, тъй като растежът на основното онлайн звено се забавя и конкуренцията от Microsoft Teams, Cisco Webex и Salesforce. Отслабването на позициите на китайската компания става осезаемо.

„Zoom има основен недостатък – трябваше да харчи много, за да задържи пазарния дял. Харченето, за да се придържа към пазарния дял, вместо да расте, никога не е добро място и е знак за предстоящи проблеми“, споделя анализаторът Софи Лунд-Йейтс от Hargreaves Lansdown.

Оперативните разходи на компанията нараснаха с 56% през третото тримесечие, тъй като тя изразходва повече за разработване на продукти и маркетинг. Нейният коригиран оперативен марж се сви до 34.6% от 39.1% година по-рано.

Някои брокерски компании смятат, че придобиванията могат да помогнат за съживяване на растежа на Zoom, но главният изпълнителен директор Ерик Юан каза по време на разговор за печалбите, че продължава да упражнява засилен контрол върху сделките за нов бизнес.

„Играта не е приключила за тях, но без придобивания това е дълъг път към връщане към по-висок растеж“, казва анализаторът на Needham & Co Райън Кунц.

Снимка: Unsplash

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот

 

Тагове: