Платформите за социални медии скоро ще могат да бъдат снабдени с предупредителни етикети, подобни на тези върху цигарите и тютюневите изделия, ако Конгресът се съобрази със съветите на министъра на здравеопазването на САЩ д-р Вивек Мурти, който в публикувано в понеделник есе за "Ню Йорк Таймс" пише, че според него е време да се направи нещо за компаниите и платформите, които вредят на децата в САЩ.
Добавянето на предупредителен етикет към платформите ще изисква действия от страна на Конгреса и не е ясно под каква форма етикетът ще бъде поставен върху цифровия продукт. Миналата година Мурти издаде консултативен документ от 19 страници за въздействието на социалните медии върху психичното здраве.
В понеделник Мурти цитира редица проучвания, които свързват високата употреба на социални медии с по-голям риск от симптоми на тревожност и депресия сред тийнейджърите, както и с проблеми със самочувствието. Проучване на Галъп от октомври миналата година установи, че половината от анкетираните тийнейджъри са заявили, че прекарват поне четири часа на ден в платформи за социални медии като YouTube, TikTok, Instagram и X, като средната стойност е около 4.8 часа на ден.
Добавянето на предупредителен етикет ще "напомня редовно на родителите и подрастващите, че не е доказано, че социалните медии са безопасни", пише Мурти.
Той пише, че са необходими действия от страна на Конгреса, за да се защитят младите хора от "онлайн тормоз, злоупотреба и експлоатация и от излагане на екстремно насилие и сексуално съдържание, които твърде често се появяват в управляваните от алгоритми канали".
Предупредителният етикет е само една от правителствените стъпки, които според Мурти САЩ трябва да предприемат, за да решат проблема си със социалните медии. Той пише, че самите компании трябва да бъдат принудени да бъдат по-открити по отношение на данните и практиките си, а училищата и родителите също трябва да се справят по-добре с определянето на колективни граници за това кога и къде са разрешени социалните медии и мобилните телефони.
Снимка: Unsplash
Виж още: 76 от 100-те най-играни игри в Steam вървят на Steam Deck