Нов задълбочен анализ показва, че повечето мобилни приложения с абонаменти не печелят пари.
Докладът "Състояние на абонаментните приложения" е изготвен от RevenueCat, известен доставчик на инструменти за мобилни абонаменти. С близо 30 000 приложения, използващи нейната платформа за управление на приходите, RevenueCat може да предостави надежден преглед на пейзажа на абонаментните приложения благодарение на възможностите си за събиране на данни. Анализът разглежда данни от над 29 000 приложения и 18 000 разработчици, които заедно са отговорни за повече от 6.7 млрд. долара приходи и над 290 млн. абонати.
RevenueCat установява, че докато най-добре представящите се 5% от абонаментните приложения събират приходи, които са 200 пъти по-големи от тези в долния квартил, медианният месечен приход на приложенията след една година е по-малко от 50 USD. Само 17.2% от приложенията надхвърлят границата от 1000 долара месечен приход. Постигането на този крайъгълен камък значително увеличава вероятността за по-нататъшен финансов растеж, като 59% от тези приложения напредват, за да достигнат 2500 долара месечни приходи, а 60% от тях достигат 5000 долара. Само 3.5% от приложенията достигат месечни приходи от 10 000 долара.
Приложенията за здраве и фитнес генерират поне два пъти повече приходи от всички останали категории взети заедно както в долния квартил, така и сред първите 5% от печелившите. За разлика от тях приложенията за пътуване и продуктивност са изправени пред най-сериозни предизвикателства, като дори най-добре представилите се в тези категории се борят да печелят над 1000 долара на месец след една година на пазара.
Въпреки тези статистически данни пазарът на абонаментни приложения продължава да се разраства, а средната цена на месечните абонаменти се е увеличила с 14% от 7.05 долара на 8.01 долара. В доклада обаче се отбелязва и неотдавнашна промяна в поведението на потребителите, като задържането на абонатите за 12 месеца е намаляло с 14%.
Снимка: Unsplash
Виж още: PlayStation 6 се планира като най-мощната конзола от своето поколение