
Телевизорите на LG скоро ще използват модел с изкуствен интелект, създаден за показване на реклами, които отговарят в по-голяма степен на личните убеждения и емоции на зрителите. Компанията планира да включи технологията за изкуствен интелект на партньорска компания в своя телевизионен софтуер, за да интерпретира психологическите фактори, влияещи на зрителя, като например лични интереси, личностни характеристики и избор на начин на живот. Целта е да се показват на потребителите на webOS реклами, които ще им въздействат емоционално.
Предстоящият рекламен подход идва чрез многогодишна лицензионна сделка със Zenapse - компания, която се описва като маркетингова платформа за софтуер като услуга, която може да стимулира продажбите на рекламодателите „с помощта на емоционален интелект, задвижван от изкуствен интелект“. LG ще използва технологията на Zenapse, за да раздели потребителите на webOS на специфични пазарни сегменти, които се очаква да бъдат по-информативни за рекламодателите.
Технологията ще бъде използвана за информиране на рекламите, показвани на началния екран на смарт телевизорите на LG, безплатните телевизионни канали, поддържани от реклами (FAST), и на други места в webOS. LG ще прилага технологията на Zenapse и за „разширяване на разработването на нов софтуер и продукти за пускане на пазара“, се казва в съобщението. LG не уточнява продължителността на лицензионната сделка със Zenapse.
Предполага се, че платформата на Zenapse за свързани телевизори (CTV) ZenVision ще може да интерпретира видовете емоции, показани в съдържанието, което някой гледа по телевизията, отчасти чрез използване на публично достъпна информация за сценария и сюжета на предаването или филма. ZenVision също така анализира поведението на зрителите, като ги групира въз основа на техните модели на потребление, отбелязва изданието. В рамките на новото партньорство ZenVision може да използва данните, които LG е събрала от софтуера за автоматично разпознаване на съдържание в телевизорите на LG.
С помощта на цялата тази информация ZenVision ще групира зрителите на телевизорите на LG в строго определени пазарни сегменти, като например "целеустремени", „социално свързани“ или „емоционално ангажирани“, заяви говорител на LG пред StreamTV Insider. Уебсайтът на Zenapse за ZenVision посочва други потенциални пазарни сегменти, включително „цифрови ентусиасти“, „лично здраве и развитие“, „положително въздействие и околна среда“ и „парични въпроси“.
Снимка: Unsplash
Виж още: Това електронно устройство, което всички изхвърляме, съдържа 450 милиграма 22-каратово злато