Учени обявиха нов пробив в разработката на батерии, който обещава електрическите коли да изминават значително по-дълъг път с едно зареждане. Вместо да използват литий, който е най-електропозитивният елемент в периодичната таблица, те използват флуорид, който е най-електронегативният. Той може да съхранява много повече енергия от лития, но засега батериите трябваше да бъдат нагрети до 150 градуса. Съвместен екип учени на NASA, Honda и Калифорнийския технологичен университет са открили начин батериите да работят при стайна температура. Това може да доведе до по-екологични и безопасни за околната среда батерия за електрически коли и други устройства.
Флуоридо-йонните батерии на практика работят на обратния принцип на литиево-йонните клетки, като привличат електроните. Флуоридът (йонизираната версия на флуора) е интересен материал за батерии, защото има ниско атомно тегло и много голям капацитет за съхраняване на електрони. Новите батерии имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиеви батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.
От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.